شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: از مسئولان می‌خواهیم وقت بگذارند و جلوی تورم و افزایش قیمت افسار گسیخته را بگیرند و با بهانه افزایش قیمت دلار، طعم شیرین راهپیمایی ۲۲بهمن که رهبر انقلاب به حماسه تاریخی تعبیر کردند را تلخ نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، با اشاره به عظمت ماه شعبان و ثواب روزه داری و صلوات بر پیامبر اسلام (ص) در این ماه، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) به یاران خود دستور دادند در این ماه پیامبر(ص) را یاری دهید، از حضرت پرسیدند یاری پیغمبر در چیست؟ حضرت فرمود: روزه گرفتن در این ماه ولو به یک روز.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، افزود : وجود ابا عبدالله الحسین(ع) صاحب جهاد تبیین اعظم است، از طرفی در مکتب امام حسین(ع) هم انسان تربیت می‌شود و هم تبیین مسائل و حوادث صورت می‌گیرد.

امام جمعه بندر عباس گفت: امام حسین (ع) با جهاد تبیین، با طاغوت زمان خود مبارزه کردند و انقلاب اسلامی ایران نیز در همین راستا حرکت می‌کند و هر کسی در مقابل انقلاب قرار گیرد به عبارتی طاغوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: پاسداران ما در حوزه جهاد سخت، باید حق جهاد را ادا کنند و در این راستا خدا داوری می‌کند.

وی اظهار کرد: تفاوت سپاه پاسداران با سایر نیروهای نظامی این است که دو ماموریت ویژه دارد، نخست حفاظت از کشور و دوم صیانت و حفاظت از انقلاب و به همین خاطر است که دشمن با سپاه مخالف است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نوک پیکان حمله نرم دشمن در اغتشاشات اخیر، روحانیت و در رأس آن رهبر حکیم انقلاب و دوم سپاه پاسداران بود، خاطرنشان کرد : اگر دشمن، روحانیت و سپاه را تخریب کند به اهداف خود رسیده و به کشور آسیب خواهد زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همین اقتدار به کمک نیروهای مسلح و مردم ایران آمده و لذا مردم بازوی مقتدر و با عظمت این انقلاب هستند.

وی با تبریک مولود با برکت قمر بنی هاشم و روز جانباز، تصریح کرد : تبعیت محض از ولایت، نصرت ولی خدا و مقام معیت با ولی خدا، از ویژگی ممتاز حضرت عباس(ع) و مصادق قلب سلیم است.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: جانبازان شهیدان زنده هستند که کار آنها از شهدا نیز سخت‌تر است، هم در میدان جهاد بودند و هم در میدان مبارزه با نفس، بنابراین لازم است تا مجاهدت‌های دوران جانبازی را قدر بدانید و مردم نیز باید قدردان شما باشند، که هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده به ولادت امام سجاد (ع) و روز آزادگان نیز اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان مفتخر است که سال‌ها پرچم احیای معارف امام سجاد (ع) را بلند کرده و این پرچم نه تنها در ایران، بلکه در ۲۴کشور دنیا در حال گسترش است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحلیل انقلابی و ارتجاعی اشاره کرد و یادآور شد: تحلیل ارتجاعی، یعنی دیدن ضعف‌ها و ندیدن نقطه قوت و دائما تحقیر کردن و ناامید بودن نسبت به خودش و کشور، اما در مقابل تحلیل انقلابی ضعف و قدرت را توأمان با هم مشاهده می‌کند.

امام جمعه بندرعباس با طرح این سوال که کدامیک از کشورهای مدعی پیشرفت، امروز ضعف ندارند، گفت: همه دنیا ضعف و قدرت دارد، بلکه تحلیل‌ها و برخورد مردم باید به گونه‌ انقلابی باشد و از درشت نمایی ضعف‌ها در تحلیل‌ها استفاده نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه درست نمایی تحلیل‌ها امید و نشاط و آینده خوب را به ارمغان می‌آورد، تأکید کرد: وظیفه علما و خطبا، صدا و سیما، نخبگان و رسانه‌ها در شرایط فعلی تحلیل انقلابی حوادث است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم وقت بگذارند و جلوی تورم و افزایش قیمت افسار گسیخته را بگیرند و با بهانه افزایش قیمت دلار، طعم شیرین راهپیمایی ۲۲بهمن که رهبر انقلاب به حماسه تاریخی تعبیر کردند را تلخ نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha