چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دومین دوره دانش‌افزایی استادان مکالمه عربی حوزه‌های علمیه

حوزه/ «دومین دوره دانش‌افزایی استادان مکالمه عربی حوزه‌های علمیه کشور» به مدت سه روز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «دومین دوره دانش‌افزایی استادان مکالمه عربی حوزه‌های علمیه کشور» به مدت سه روز در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این دوره که به همت «مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه» و همکاری «مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه» برپا گردید، ۴۰ نفر از استادان مکالمه عربی شرکت داشتند.

استادان مکالمه عربی مدارس علمیه حدود ۲۰ استان از جمله؛ تهران، قم، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران و ...، در این دوره دانش‌افزایی شرکت کردند.

"توانمندترسازی استادان مکالمه عربی در رابطه با محتواها، روشها و تکنیک‎های آموزشی"، "زمینه‏ سازی جهت عدالت آموزشی در مدارس علمیه کشور" و "پاسخ به تقاضای مدارس حوزوی از مرکز آموزش زبان در زمینه ارتقاء علمی کادر تدریسی" از جمله اهداف برگزاری این دوره بود.

استادان شرکت کننده در این دوره، در کلاس‌ها و کارگاه ‏های گوناگون ـ مانند «عناصر آموزش زبان»، «فسیفسائیة اللغة و طابعها الثقافی»، «شیوه‏ های فعال ‏سازی زبان ‏آموزان»، «بررسی منابع نوین مکالمه عربی»، «تکنیک ‏های آموزش مجازی و ایجاد انگیزه» و کارگاه نمونه تدریس ـ به ارزش بیش از ۱۶ ساعت آموزشی شرکت نموده و استفاده لازم را از تدریس مدرّسان مجرب و مشهور عرصه مکالمه عربی معاصر؛ از جمله استاد دکتر فکری از تهران و استادان وحیدنیا، یحیایی و اسدی کسب نمودند.

این دوره دانش ‏افزایی از چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ظهر جمعه به طول انجامید.

شصت «مدرسه زبان و فرهنگ» در حوزه تأسیس خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این دوره با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین «سیدمفید حسینی کوهساری» مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل و رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه، «حسینی عارف» مدیر مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل و «محمدحسن زنگویی» مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه برگزار شد.

در این مراسم که در فاز هفت مدرسه علمیه آیت‎الله شهید صدوقی برپا گردید، رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه بر اهمیت فعالیت‌های برون‌مرزی حوزه در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با ذکر نمونه‌هایی در دنیا که به پنج، شش یا هفت زبان زنده مسلط هستند گفت: در ایران هم به دلیل تنوع جغرافیایی و قومی، تعداد زیادی از طلاب را داریم که به چند زبان تسلط یا آشنایی دارند و براحتی می‌توانند زبان‌های مهم را فرا بگیرند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه با اعلام این‏که "تأسیس شصت مدرسه زبان و فرهنگ، در چشم‌انداز حوزه قرار دارد" افزود: در این مدارس، طلاب علاوه بر یادگیری دروس عادی و متداول حوزوی، تا پایان پایه ششم بر مکالمه دو زبان عربی و انگلیسی نیز مسلط خواهند شد. آن‏‏ها هم‏چنین با فرهنگ کشورهای مختلف و موضوعاتی که یک مبلّغ عرصه بین‌الملل نیاز دارد، آشنا خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha