چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:در هفتمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان قزوین ۳۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۹۵ اثر از حوزه برادران و ۱۷۴ اثر از حوزه خواهران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی شب گذشته در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه قزوین که در شبستان امیرالمومنین مسجد النبی(ص) با حضور اساتید و طلاب برگزار شد گفت: خداوند متعال عرصه حاکمیت بر جهان را درآینده به ستم دیدگان و مظلومان عالم وعده داده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این حاکمیت با ظهور حجت و زمینه‌سازی برای ایشان تحقق خواهد یافت، ازین رو این امر مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه جهان به آن ظرفیت و بلوغ لازم خود رسیده باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پژوهش و تحقیق یکی از مهمترین سازگارهای تحقق بخشی زمینه ظهور است لذا حوزه‌های علمیه، اساتید و طلاب به خوبی می‌دانند که نقش پژوهش نقش موثر و انکارناپذیر است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطر نشان کرد: توسعه، گسترش و رشد و تعالی یک جامعه به میزان گسترش نرخ پژوه‌ش آن برمی‌گردد، از این رو هرچه رشد پژوهش برای آماده سازی فرهنگ جهان بیشتر شود به همان میزان ظرفیت اقتدار ظهور هم بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: قدرت جهانی باید به دست حاکمیتی باشد که در عرصه تحقیق و پژوهش حرفی برای گفتن داشته باشد و میزان درجه و رتبه او به میزان قابل قبولی رسیده باشد.

وی در پایان گفت: شاخص امتیاز هر حوزه علمیه تحصیل بر محور پژوهش و تدریس در قالب پژوهش محوری است بنا براین تحصیل پژوهش محورانه و تدریس محققانه موجب می‌شود موفقیت ها و پیشرفت ها یکی پس از دیگری در افق حوزه‌ها به سرانجام واقعی خود نزدیکتر شود.

در هفتمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان قزوین ۳۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۹۵ اثر از حوزه علمیه برادران و ۱۷۴ اثر از حوزه خواهران بود.

ارسال ۳۶۹ اثر به دبیر خانه جشنواره علامه حلی قزوین

ارسال ۳۶۹ اثر به دبیر خانه جشنواره علامه حلی قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha