دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1079126
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
بیانیه

شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهاربرج اعلام میدارد که هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهاربرج در خصوص حجاب و عفاف بیانه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

"قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ"
«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است» (سوره نور، آیه ۳۰).

موضوع «زن» و شئون مرتبط با آن، از جمله پوشش و حجاب، یکی از چالش‌های مهمی است که کشور ما، در یکی دو قرن اخیر در مواجهه با «تجدد غربی» با آن مواجه بوده است. در آغاز تبلیغ می‌شد که علت عقب‌ماندگی ایران از قافلۀ تمدن، اعتقادات دینی است و اگر زنان بی‌حجاب شوند ایران هم مثل کشورهای اروپایی قدم در راه پیشرفت می‌گذارد. چنین بود که در سال ۱۳۱۴ حکومت پهلوی اول زنان معتقد به حجاب، جامعۀ ما را به زور و تهدید به کشف حجاب مجبور کرد و مردمی را که در اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد گرد آمده بودند به گلوله بست و صدها و شاید هزاران نفر را به شهادت رساند و از هیچ یک از مدعیان حقوق بشر و آزادی، چه در خارج از ایران و چه در داخل کشور صدای اعتراضی به آن کشتار وسیع و فجیع شنیده نشد ولی، انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری امام راحل (ره) و با زعامت مقام معظم رهبری (مد ظله)، بزرگترین دستاوردی که برای زنان این مرز و بوم داشته، هویت بخشی به آنان بوده است و حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمیشود بلکه نوعی "تفکر" است که انسان به آن نیاز دارد، موضوعی که در عصر علاوه بر زنان، مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود، و رعایت عفاف در تمامی ابعاد نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند.

طی ماه های گذشته و پس از شکست نقشه های شوم دشمنان در سال ۱۴۰۱، جهان غرب و دشمنان ایران اسلامی با برنامه ریزی های گسترده سعی در محو و بی ارزش جلوه دادن مبانی اسلامی و مباحثی همچون حجاب هراسی، منع حجاب در جامعه و با ترویج مظاهر بی عفتی، بی بند و باری و بدحجابی در داخل و کمرنگ نمودن نمادهای فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی تلاش میکنند تا با هنجارشکنی در جامعه اسلامی و راه اندازی جنگ ترکیبی و فرهنگی به اهداف خود برسند.

لذا اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهاربرج، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان و تاکید بر تبیین ارزش های فاطمی در جامعه و دعوت تمامی زنان و مادران به فرامین خداوند متعال در قرآن کریم، هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهرشاد و شهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، اعلام می دارد:

علما، احاد مختلف مردم، مسئولان فرهنگی و مدیران سازمانها، ادارات و ارگان های متولی، رسانه ها، نهادهای تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین نموده و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نوع پوشش، عنوان و نامی جلوگیری نمایند.

همینطور، از زنان آزاد اندیش و دختران فرهیخته ایران عزیز و بخصوص زنان و دختران شهیدپرور، ولایی، با ایمان و انقلابی شهرستان چهاربرج که به شهری عالم خیز مشهور است، درخواست می شود برای خنثی نمودن توطئه های فرهنگی دشمنان این مرزبوم و در راس آنها آمریکا، گروهک های تجزیه طلب، اسراییل غاصب و .... با رعایت پوشش شایسته دختر مسلمان ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

همچنین این شورا پیرو بیانیه وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی، ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی اعلام میدارد، هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.


شورای فرهنگ عمومی شهرستان چهاربرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha