دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا ادیانی - عقیدتی فراجا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: ماه رمضان میدان مسابقه است برای کسانی که می خواهند در اطاعت از خدا و بندگی از او از دیگران پیشی بگیرند،پیشی گرفتن در امورات معنوی و امورات خیر. پیشی گرفتن در مجاهدت مانند شهدا که در میدان مین پیش قدم می‌شدند برای باز کردن معبر تا دیگران را از آسیب نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، در مراسم انس با قرآن کریم در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در فرماندهی یگان های ویژه فراجا گفت: ضمن عرض تبریک سال نو, حلول ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) بسیار خوشحالم که توفیق حضور در جمع شما برادران و خواهران خودم در یگان های ویژه را پیدا کردم .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه سخنان خود گفت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است برای نوسازی و زدودن بدی ها و زشتی های درونی انسان،رمضان شهر توبه است باید از این ماه برای استحکام معنوی و درونی خود استفاده کنیم و خود را آماده کنیم برای حضور در میدان مجاهدت.

وی افزود: خدا به بهترین وجه شهدا را خرید. با بهای بسیار شیرین که بهشت جاودان است. بعد از تکریم یکایک شما همکاران عزیز در یگان های ویژه برای این حضور و مشارکت در این محفل نورانی انس با قرآن باید عرض کنم که امروز نیرو های مسلح باید در یک دست قرآن و در دست دیگر تفنگ داشته باشد.حضور روحانیون به عنوان مبلغ دین در کنار نیرو بعد معنوی را تکمیل می کند و جهت دهنده سازمان است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به روایتی از امام حسن (ع) گفت: خداوند ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد تا از یکدیگر در بندگی خداوند پیشی بگیرند. امام حسن علیه السّلام فرمودند: إنَّ اللَّهَ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضماراً لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلی مَرضاتِهِ؛ خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند. بحارالأنوار ، ج ۷۵، ص ۱۱۰

وی افزود: ماه رمضان میدان مسابقه است برای کسانی که می خواهند در اطاعت از خدا و بندگی از او از دیگران پیشی بگیرد،پیشی گرفتن در امورات معنوی و امورات خیر. پیشی گرفتن در مجاهدت مانند شهدا که در میدان مین پیش قدم می‌شدند برای باز کردن معبر تا دیگران را از آسیب نجات دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: همان طور که فصل بهار آغازی است برای نو شدن طبیعت و تحول در زمین برای رویش و نو شدن و با طراوت شدن ماه رمضان هم بهار بندگی پروردگار است، ماهی برای نو شدن و تحول در اطاعت از دستورات الهی است.

وی با بیان اینکه شیطان قبلا در بهشت نبود بلکه در درگاه الهی و در جمع مقربان درگاه خداوند بود، اظهار داشت: بهشت جایگاه مؤمنان و بندگان مطیع خداوند در آخرت است لذا اخراج شیطان از بهشت به معنای تنزل از مقام و مرتبه‌ای بود که در نزد خداوند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در خاتمه افزود: یک بار دیگر تشکر بی نهایت خود را برای حضور آگاهانه و اقتدار آفرین شما برای آسایش مردم و ساخت نوروز متفاوت در کشور و تامین امنیت در خور ستایش و تقدیر است، درود خدا و فرشتگان خدا بر شما که هر کدام سفیر یک شهید هستید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha