پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه نیازمند توسعه مشاوره‌های دینی در جامعه هستیم، گفت: مشاوره‌های قرآن بنیان، نباید منحصر به نمایشگاه قرآن باشد، بلکه باید در مجموعه‌های مختلفی مثل پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو این مهم صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در حاشیه بازید از بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، اظهار داشت: در بحث جنگ نرم و ترکیبی دشمن یکی از ابزارهای مهم و کارآمد، گفت‌وگوهای طرفینی است که به آن مشاوره می‌گوییم.

وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف می‌شود در قالب مشاوره، ذهن افراد را آگاه و گره‌های ذهنی آن‌ها را باز کرد و سؤالات مثبتی در ذهن آن‌ها ایجاد کرد و آن‌ها به سمت فهم و درک درست از وقایع جامعه و جهانی که در آن قرار داریم، سوق دهیم.

نیازمند توسعه مشاوره‌های دینی در جامعه هستیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق ابراز کرد: بخشی از مشاوره‌ها اخلاقی و ازدواج است، اما اگر به گستره مشاوره نگاه شود در خیلی از زمینه‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد که ضرورت این کار را مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر که قابل ذکر است، این مسئله است که در کشور به‌شدت دچار کمبود مشاوره دینی و اسلامی و به‌عبارت‌ دیگر مشاوره سالم هستیم، متأسفانه امروز با مشاوره‌هایی مواجه هستیم که دقیقاً بر مبنای غربی مشاوره می‌دهند و گاهی توصیه به حرام‌های واضحی می‌کنند که قطعاً هیچ گره‌ای از شخص باز نمی‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: در این فضا، گسترش مجموعه‌هایی که مشاوره دینی می‌دهند کار بسیار لازم و ارزشمندی است که نباید منحصر به نمایشگاه قرآن باشد، بلکه باید در مجموعه‌های مختلفی مثل پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو این مهم صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha