شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1079853
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کتاب خان هفتم در طلیعه ظهور

حوزه/ کتاب خان هفتم در طلیعه ظهور؛ هم گام با الگوهای قرآنی فتح و پیروزی نوشتهٔ مهدی جهانشاهی است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب خان هفتم در طلیعه ظهور؛ هم گام با الگوهای قرآنی فتح و پیروزی نوشتهٔ مهدی جهانشاهی است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، این کتاب دربارهٔ اقداماتی است که باید در دوران غیبت امام زمان (عج) انجام دهیم.

از نظر نویسندهٔ این کتاب نشانه‌های ظهور و پیروزی نزدیک است؛ فقط باید آن‌ها را با دقت پیدا کنیم و بنگریم و امید به فتح و پیروزی بزرگ داشته باشیم. برای شرح این قسمت از آیات قرآن و روایات هم استفاده شده است.

این کتاب در دو فصل «با دوران سرتاپا ابهام غیبت چه کنیم؟» و «الگوهای فتح و پیروزی در قرآن، هم‌گام با جریان فتح داودی» منتشر شده است.

بخشی از کتاب خان هفتم در طلیعه ظهور

از جمله آرمان‌های بلندی که دین اسلام پیش روی ما قرار داده، ولی در اثر خمودگی هزارسالهٔ پس از دوران رسالت، آن را به دست فراموشی سپرده‌ایم، جنبهٔ فرامرزی و جهان‌شمول دیدن دین است که از شاخصه‌های مهمّ رسالت بوده است و پیامبر خدا (ص) در زمان حیاتشان در تکاپوی آن بوده‌اند، ولی پس از ایشان به دست فراموشی سپرده شده است.

فقرات دعای ندبه، با عنایت به آیات قرآن کریم، به کارِ نیمه‌تمامی اشاره دارند که از اهداف اصلی رسالت بوده و تا کنون محقق نشده است.

کار با نصرت و یاری خاص خدا شروع می‌شود:

ثُمَّ نَصَرْتَهُ بِالرُّعْبِ وَ حَفَفْتَهُ بِجَبْرَئِیلَ وَ مِیکائِیلَ وَ الْمُسَوِّمِینَ مِنْ مَلَائِکتِک؛ «او را با رعب و وحشت در دل دشمنان یاری کردی و جبرئیل و میکائیل و ملائکهٔ نشانه‌شده را به گرد او درآوردی».

شروع موفقی رقم می‌خورد و کار تا تثبیت و استقرار حکومت در جزیرة‌العرب پیش می‌رود؛ اما چشم‌انداز هدف در همین حد خلاصه نمی‌شود و بنا بر این است که این دین جهانی شود، و این وعدهٔ قطعی خداوند است:

وَ وَعَدْتَهُ أَن تُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ، وَ لَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ؛ «به او وعده دادی که دینش را بر هر دینی چیره کنی، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند».

پیشروی به سمت دشمن خارجی - روم - در زمان حیات رسول خدا (ص) کلید می‌خورد؛ اما با وفات - یا ترور - ناگهانی آن حضرت، نقشهٔ راه دستخوش تحریف می‌شود. بنابراین، این تکلیف و وظیفه در زمان پیامبر (ص) و حتی پس از ایشان در زمان حضرت علی و دیگر ائمه (ع) به انجام نرسید.

علاقه مندان برای شنیدن کتاب صوتی بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

بخش اول

بخش دوم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا مهدی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    کتاب اصلأ اسمی از نشانه های ظهور نیاورده. از نزدیک بودن ظهور هم چیزی نگفته. این ادبیات مخالفانی داره و کتاب هم به اون توجه داشته از اول صوت دوم معلومه که موضوع کتاب امتحانات پیش از ظهوره