سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1081952
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
مرتضی امین نیا

حوزه/ برای حرکت در راه تغییر و تحول باید قدم به قدم پیش رفت که نخستین یا گام پیش نیاز و مقدمه کار، «بیدار شدن» است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا در آخرین روز اعتکاف طلاب این حوزه خطاب به آنان از اهمیت تغییر و تحول در انسان گفت و ماه مبارک رمضان و فرصت اعتکاف را برای این کار ارزشمند دانست.
وی با اشاره به لزوم تغییر چشم انداز، مسیر و حرکت انسان برای تغییر و تحول و رشد و تعالی، ابراز کرد: برای حرکت در این راه باید قدم به قدم پیش رفت که نخستین یا گام پیش نیاز و مقدمه کار، «بیدار شدن» است.
این مبلغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه برای بیدار شدن از خواب غفلت باید تفکر داشت، گفت: اندیشیدن می تواند انسان را به جایی برساند که ممکن است فرد با ۷۰ سال عبادت هم به آن تعالی نرسد. در واقع طرح سوال «بعدش چی؟» در تفکر هر انسانی در زندگی لازم است.
وی دومین نکته را موعظه و شنیدن عنوان کرد که برای موفقیت در زندگی و رشد انسان لازم است. برخی احساس می کنند که نیازی به موعظه شنیدن ندارند در حالی که این فکر غلط است و چنین فردی روی سعادت را نخواهند دید.
این مبلغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه پندپذیری برای همه لازم است، ابراز کرد: این امر مسیر زندگی انسان را عوض و او را از خواب غفلت بیدار می کند.
وی رفاقت و همنشینی با افراد خوب را راه میانبر برای تحول و تغییر برشمرد و ابراز کرد: انسان، موجودی تاثیرپذیر است و رنگ و بوی هر فردی و چیزی که در اطراف اوست، به خود می گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha