شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
عید فطر

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش گفت: عید فطر پاک‌ترین عیدها، پاداش یک ماه عبادت تهذیب نفس و شست‌وشوی جان در نهر پاک رمضان است و از مهمترین و بزرگترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود، این روز از ایامی است که یک درب خاص رحمت خداوند در آن باز شده است.

خانم وجیهه روحبخش معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) کیش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، اظهار داشت: عید فطر پاک‌ترین عیدها، پاداش یک ماه عبادت تهذیب نفس و شست‌وشوی جان در نهر پاک رمضان است و از مهمترین و بزرگترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود، این روز از ایامی است که یک درب خاص رحمت خداوند در آن باز شده است.

روحبخش افزود: عید سعید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست، بلکه باید دانست برآمدن روزی نو و انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است، اگر انسان در عید فطر در نیابد که از نو متولد شده و اگر تازگی و نشاط را در روح خود احساس نکند، در واقع آن روز عید نیست.

وی بیان کرد: عید واقعی، روزی است که در آن معصیت خداوند صورت نگیرد، انسان باید ریاضت کشیده، مراقبت نفس نماید، درون خود را پاک و اصلاح کند تا بتواند رضای خداوند متعال را به دست آورد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از نکات مهم این روز اهمیت پیوندهای اجتماعی بیش از پیش، عاری شدن جامعه از فضای دو قطبی فقیر و غنی به گونه‌ای که اساس توزیع ثروت بر پایه عدل و انصاف خواهد بود و پرداخت زکات فطره در این روز نیز نوعی توجه دین به پیوند عبادت با روابط اجتماعی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این عید بزرگ بندگی، عید اولیای خدا و عید دست یافتن به آرزوهاست و فرصتی برای پیمودن مسیر بندگی و رسیدن به قرب الی الله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha