سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

حوزه/ دکتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق طی پیامی مراسم دانش آموختگی دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم و معارف را تبریک گفت.

مهندس محمد حسین الاسدی رئیس مجلس تنمیه عراق، در آئین دانش آموختگی موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی، پیام دکتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق عراق و رئیس هیئت امنای مجلس تنمیه عراق را قرائت کرد.

متن ترجمه شده سخنان مهندس محمد حسین الاسدی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

( شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلائِکَةُ وَأُوْلُو الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ) صدق الله العلی العظیم

الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی سید المرسلین ابی القاسم محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

حضور گرامی و مهمانان بزرگوار

سلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

در ابتدا سلام جناب آقای دکتر عادل عبدالمهدی و آرزوی موفقیت ایشان در این همایش را خدمت شما عزیزان عرض می نمایم. خرسند و مفتخرم که امروز به نمایندگی از ایشان در میان شما حضور داشته باشم تا در مراسم اولین همایش علمی دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه با شما در این شادی بزرگ شریک باشم.

در اینجا باید به تلاش های مجلس التنمیة المستقل (شورای توسعه مستقل) که توسط جناب آقای دکتر عادل عبدالمهدی تأسیس و حمایت شد جهت تربیت نیروی انسانی مستعد از راه علم در عراق عزیزمان اشاره کرد.

شکی و تردیدی نیست که مجلس التنمیة المستقل با توجه به علاقه به ساختن انسان و رشد توانایی های او در این زمینه پیشگام بوده است. شاید یکی از بزرگترین گواه این امر ایجاد شرایط مناسب و جستجوی فرصت های علمی برای دانشجویان عزیز برای کسب رتبه های علمی برای آنان باشد. وبرای فعال بودن این دانشجویان عزیز در سازندگی کشور، راه اندازی طرح بورسیه تحصیلی رایگان برای دانشجویان عراقی، برای محقق و اجرای این هدف عالی بود. وما افتخار می کنیم که مجلس التنمیة المستقل در سال ۲۰۱۳ اولین مأموریت مطالعاتی شامل (۱۸) طلبه را به جامعة المصطفی العالمیه فرستاد و این مأموریت اولین راه اندازی مطالعات دانشگاهی در المصطفی بود. اعزام دانشجویان بورسیه تا به امروز ادامه یافت و این بورسیه ها سنگ بنای تأسیس دانشکده دانش انسانی به طور مستقل بود.

همچنان مجلس التنمیة المستقل به اعزام تعداد زیادی از دانش آموزان عزیز ادامه می دهد و کلیه خدمات و امکانات علمی و اداری را در اختیار آنان قرار می دهد و تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل به حدود (۷۵۰) دانشجوی دختر و پسر رسیده است. تعداد زیادی از آنها فارغ التحصیل شده اند و اکنون در مراکز علمی و استادی در تعدادی از دانشگاه های عراق مشغول به تدریس هستند و برخی دیگر در مناصب اداری و مناصب مهمی مشغول به کار هستند.

وباید به این نکته اشاره کرد که انتخاب جامعة المصطفی العالمیه برای تحصیل دانشجویان عراقی بیهوده نبود، بلکه به این دلیل بود که دانشگاه از متانت علمی و بعد فرهنگی برخوردار است که به ساختن دانشجو در سطح علمی و فرهنگی کمک می کند. همچنین امکانات اداری دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های ایران و جدیتی که مستقیماً در پیگیری امور تحصیلی دانشجویان عزیز دیده ایم. همه اینها به لطف همکاری و اعتماد متقابل بین جامعه المصطفی العالمیه و بالخصوص ریاست محترم جامعه المصطفی و مجلس التنمیة المستقل و نیز دستورات وپیگیرهای مخلصانه رئیس دانشکده جناب شیخ دکتر علی المعصومی که بیشترین نقش را در رفع موانع و عنایت ایشان به دانشجویان عزیز دارند و با تشکر از ایشان و از کادر آموزشی و اداری جامعة المصطفی به خاطر آنچه که به طلاب عزیزمان ارائه می کنند، سپاسگزاریم.

در خاتمه و به پاس قدردانی از اقدامات وخدمات ارزنده جامعه المصطفی العالمیه به دانشجویان عراقی و برپایی این همایش، اعلام می داریم که ان‌شاءالله آماده برگزاری دومین همایش فارغ التحصیلان جامعة المصطفی عراق با توجه به شرایط موجود هستیم.

و السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha