دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین سی و نهمین یادواره نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که شهید مطهری براساس احساس وظیفه اقدام می کرد، گفت: انجام مطلوب رسالت معلمی بزرگترین درس استاد مطهری به معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آیین نکوداشت مقام معلم که در سالن تالار مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری شخصیت استثنایی و عظیم علمی، وظیفه مند و به فرموده امام(ره) حاصل عمر امام بوده اند.

وی اضافه کرد:عظمت علمی و نویسندگی وی در تنظیم کتاب مقوله حجاب و مسائل تربیتی برهمه عیان است و اقداماتی که ایشان در حوزه کودک انجام داده‌اند و تدوین کتاب داستان راستان یکی از نکاتی است که در خصوص اهمیت ایشان به تمام اقشار مردم می‌توان مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که شهید مطهری براساس احساس وظیفه اقدام می کرد، عنوان کرد: انجام مطلوب رسالت معلمی بزرگترین درس استاد مطهری به معلمان است.

در ادامه این جلسه علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این که شهید مطهری شهید راه اندیشه و فکر بود، گفت: نکوداشت جایگاه رفیع معلم در اولویت مسوولان نظام اسلامی است و به فرموده امام خمینی (ره) نقش معلم در جامعه همچون نقش انبیاست و از نظر مقام معظم رهبری، آینده کشور با دست توانای معلم ترسیم می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش وسیله پیشرفت کشور است و معلمان، فرماندهان سپاه پیشرفت ایران اسلامی هستند و شهید مطهری، شخصیت منحصر به فرد علمی و انقلابی بود که با ادبیات منطقی و علمی بر نسل جوان تاثیر گذار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تبیین اندیشه های انقلابی و تحکیم پایه های فکری جوانان در کنار حضور عملی در سیاست از قدمهای بسیار موثر شهید مطهری بود.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز جهاد تبیین، به عنوان امری واجب و ضروری ادامه مسیر شهید مطهری است.

مطهری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش رکن رکین تمدن سازی در جامعه است و این مهم توسط معلمان میسر است و مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، در صدر بودن جایگاه معلم در جامعه را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی ۴.۰۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری پایین تر است و نیاز مساعدت مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است که باید در سطح ملی پیگیری شود و تحول در آموزش و پرورش اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان است که با تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در حال پیگیری است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha