دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، ایفای نقش اجتماعی، بی تفاوت نبودن نسبت به مردم، آموزش آموزه های دینی به خانواده ها و ایجاد انگیزه و امید آفرینی را از معیارهای طلبگی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در جمع طلاب مدرسه علمیه امیر المومنین (ع) سندرک که در سالن اجتماعات برگزار شد، با طرح سؤالی مبنی بر اینکه معیار و شاخص طلبگی چیست؟ اظهار داشت: تکلیف مداری و بندگی خدا دو معیار مهم در طلبگی است که سبب اثر گذاری طلبه در جامعه می شود.

وی افزود: طلبه باید بنده باشد یعنی خود را برای خدا خالص کند؛ در طول تاریخ کسانی بودند که راه بندگی را انتخاب کردند و جاودانه در تاریخ ماندند .

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه علمیه محل تربیت انسان های خاصی است که در تمام مسائل مراقبت می کنند تا مثمر ثمر باشند. اساس و بنیان حوزه برای تربیت عالم، عارف و حکیم بوده و اما با یک تفاوت که عجین باشد با بندگی و اطاعت از خدا.

وی با تأکید بر این که روح و هویت طلبگی همراه با تقوا و معنویت است، اظهار کرد: علم همراه با تزکیه یکی دیگر از معیارهای طلبگی است؛ علم بدون معنویت و تزکیه نفس باعث تکبر انسان می گردد،پس هر علم آدمی افزایش یابد تزکیه نیز باید بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز داشت: طلبه باید اهل اطاعت همراه با شناخت از خدا باشد و سپاسگزار نعمت های الهی؛ همانگونه که امام حسین (ع) در دعای عرفه می فرمایند: با زبان، دست و پا و تمام اعضا و جوارح شکرگزار باشیم.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، ایفای نقش اجتماعی، بی تفاوت نبودن نسبت به مردم، آموزش آموزه های دینی به خانواده ها و ایجاد انگیزه و امید آفرینی را از دیگر معیارهای طلبگی برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha