سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1087826
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
نشست صمیمی با علمای اهل سنت

امام جمعه ارومیه گفت: از بین رفتن وحدت شیعه و سنی برای همه ضرر خواهد داشت و یقینا این اتحاد و همدلی و برادری مانع از نفوذ دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در نشست با علمای اهل سنت و شیعه شهرستان تکاب، اظهار داشت: تعامل و همنشینی همراه با برادری اقوام و مذاهب در آذربابجان‌غربی برای علما و بزرگان جهان اسلام نماد و الگوی ماندگار است.

وی افزود: روایات و آیات، مسلمانان را برادر معرفی کرده و این برادری مفهوم واقعی اتحاد و وحدت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به تحصیل بزرگان دینی اهل سنت در محضر امام جعفر صادق(ع)، عنوان کرد: این آموختن علم و دین از محضر امام صادق(ع) به خوبی لزوم وحدت و همدلی مسلمانان را نشان می‌دهد که امروز هم باید مورد عنایت بزرگان کشورهای اسلامی باشد.

وی ابراز کرد: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشه دشمنان برای جنگ و قتل میان مسلمانان ناکام مانده و وحدت و صمیمیت علمای شیعه و سنی هرروز پررنگ و عمیق‌تر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: از بین رفتن وحدت شیعه و سنی برای همه ضرر خواهد داشت و یقینا این اتحاد و همدلی و برادری مانع از نفوذ دشمن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: عزت و اعتلای مسلمانان در سایه وحدت رقم می‌خورد و همه علما و مسلمانان باید در این راه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: افزایش معنویت، تعبد و تقوا نزد علما باید مورد توجه باشد و در این مسیر با حفظ وحدت نسبت به ارتقای ارتباط با مردم تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha