سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ آیین گرامیداشت حماسه‌ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی چند سال قبل خود فرمودند خرمشهر ها در پیش است و جنگ همیشه نظامی نیست بلکه باید توان خودمان را جمع کنیم و هر کجا دشمن ورود و نفوذ کرد مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر اراده خداوند متعال بر این باشد که بنده ای و یا قومی را یاری و کمک کند هیچ جریان و گروه نمی تواند با آن مقابله کند و بالاترین کمک برای انسان در این عالم یاری خداوند است و توفیقی بالاتر از آن وجود ندارد.

وی با بیان این که هر کس دین خدا را یاری کند خداوند نیز او را یاری خواهد کرد، گفت: هر زمان که ما به وظیفه خود در همه مراحل عمل کنیم نصرت خدا را نیز خواهیم داشت.

امام جمعه ارومیه با بیان این که فتح خرمشهر موجب یأس دشمنان شد و نشان داد که امکان آزادی فلسطین و دیگر ملت‌های تحت سلطه وجود دارد، اضافه کرد: این که امام خمینی (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یعنی رزمندگان با تمام توان خود به میدان آمدند و به خداوند توکل کردند و خداوند پیروزی را برای آن ها رقم زد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی چند سال قبل فرمودند؛ خرمشهر ها در پیش است و جنگ همیشه نظامی نیست بلکه باید توان خودمان را جمع کنیم و هر کجا دشمن ورود و نفوذ کرد مقابله کنیم.

آزادی خرمشهر ضربه محکم به دشمن بعثی بود

خودمان را برای مقابله با نفوذ دشمن مجهز کنیم

در ادامه این همایش سردار محمدتقی اوصانلو با بیان این که جنگ هنوز شروع نشده بود که بسیج با دستور امام(ره) تشکیل شد، گفت: در آزاد سازی خرمشهر نه فقط رزمندگان جنگ، بلکه کمک مردم شهر نیر موثر بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (س) اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند: این موجب تاسف و تعجب است که برخی مسئولین تلاش نمی کنند که واقعیت جنگ ۸ سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو و شفاف‌سازی کنند.

وی با بیان این که آزادی خرمشهر ضربه محکمی بر دشمن بعثی بود، خاطرنشان کرد: حصر آبادان با اتحاد سپاه و ارتش شکسته شد و این اهمیت اتحاد و کنار هم بودن را نشان می دهد.

سردار اوصانلو با بیان این که دشمن با تصور این که خرمشهر در کمتر از سه روز سقوط خواهد کرد وارد جنگ با ایران شده بود، تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی با همه تجهیزات و حامیان جهانی خودش، هر چه در توان داشت به میدان آورد اما در برابر قدرت ایمان رزمندگان ایران اسلامی نتوانست مقاومت کند و شکست را پذیرفت.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha