جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان زنجان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تأکید بر تقویت حوزه‌های علمیه افزود: دشمن برای حوزه‌ علمیه قم به دلیل اثرگذاری و الگو بودن آن بر روزی حوزه‌های علمیه دیگر برنامه دارد و سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان زنجان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد با تاکید بر سخت بودن شرایط فعلی اظهار کرد: در این شرایط همه علما و سلسله روحانیت باید به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر تقویت حوزه‌های علمیه افزود: دشمن برای حوزه‌ علمیه قم به دلیل اثرگذاری و الگو بودن آن بر روزی حوزه‌های علمیه دیگر برنامه دارد و سرمایه‌گذاری کرده است.

وی به تاثیر ویروس کرونا بر امر آموزش اشاره و تأکید کرد: بهبود اوضاع همت عالی با نگرش واقع بینانه و نه شعاری می‌خواهد هر چند امید اصلی به صاحب عصر است، چرا که اعتقاد ما این است که اینجا سربازخانه ولی عصر است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه بنا به گفته برخی دشمن در جریان اغتشاشات اخیر ناشیانه دست خود را رو کرده است، تصریح کرد: چرا که آنها معتقد به حذف فیزیکی نبودند، بلکه موضوع حذف ماهیتی و اساسی مد نظر بوده است.

امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه در حال اندیشه غربی پاسخگوی نیاز جامعه امروز نیست، ادامه داد: امید موجود به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

در این آیین حجت‌الاسلام جواد جعفری، مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده در دوره مدیریت چهار ساله خود در این مجموعه گفت: با توافقات انجام شده، ساختمان مدیریت و اداری این حوزه در یک زمین هزار متری در مجتمع اداری در حال احداث است که با تخصیص بودجه ساخت آن تسریع می‌شود، ضمن اینکه اقداماتی هم برای احداث حوزه علمیه در طارم، احداث مدارس پیش حوزوی، مجموعه مفتاح و مراکز تخصصی انجام شده است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان اقدامات انجام شده در حوزه آموزش در راستای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر استان زنجان هشت مدرسه با یک هزار و ۴۰۰ طلبه، ۶۷ استاد، ۳۰ کادر و ۱۰ خادم دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha