جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی شیرازی جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

حوزه / جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: امروز به لطف گفتمان امام(ره)، زینبیون، فاطمیون، حزب‌الله و حشد الشعبی و انصارالله را داریم که آمریکا را از افغانستان و سوریه و عراق با خفت و خواری بیرون می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با حضور مردم و مسئولان ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان شهر یاسوج برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: قرآن در تبیین اهداف پیامبران می‌فرماید، همه پیامبران در هر امتی و هر زمانی ۲ هدف داشتند، اولین هدف این که مردم را در مسیر عبودیت و بندگی خداوند به حرکت درآورند، همچنین هدف از خلقت، عبادت و نزدیک شدن دل‌ها به خداست و همه اولیا با این هدف آمدند.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: طاغوت هر قدرتی است که در مقابل قدرت خداوند قد علم کند و جامعه را به غیر خدا دعوت کند، لذا شاه و آمریکا و سران کاخ سفید و اسرائیل و هر مستکبری در عالم در زمره طاغوت قرار دارند.

وی گفت: مبارزه امام خمینی(ره) تنها با شاه نبود، بلکه امام(ره) با کاخ سفید و اسرائیل هم مبارزه کرد، اگر به سخنان حضرت امام(ره) از سال ۴۱ تا سال ۶۸ نگاه کنیم، از مبارزه با طاغوت‌ها دست نکشیدند، ایشان شاه را سرنگون کرد اما این پایان کار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه سه اصل نه شرقی، نه غربی و استقلال و جمهوری اسلامی برقرار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مقابل هیچ یک از قدرت‌های شرق و غرب کوتاه نیامدند و حرکت ایشان مقابله با همه دشمنان خداوند بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) موفق شدند، در انقلاب اسلامی جوان جویای لذت و غرائز و شهوت را عاشق خدا و عاشق شهادت و عاشق مردم کنند و یکی از ابتکارات امام(ره) این بود که جوان را با ایمان تربیت کرده و بر همین اساس جوانان عاشق شهادت کارهای بزرگی انجام دادند.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با بیان اینکه یکی از ابتکارات بزرگ امام(ره)، ایجاد نماز جمعه در کشور بود، گفت: پایگاه نماز جمعه پایگاه اصلی مقابله با دشمن بود که در خطبه‌های آن بصیرت افزایی می‌شود، امام(ره) چنین ابتکاری را انجام داد و نماز جمعه را در کشور احیا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی با ذکر این نکته که امام خمینی(ره) جامعه را به صورت اسلامی تربیت کرد و تشکیل حکومت دینی داد، یادآور شد: برخی‌ها می‌گویند امام(ره) برای تشکیل انقلاب برنامه نداشت، اما وقتی حضرت امام(ره) در نجف کتاب ولایت فقیه را در حوزه علمیه درس می‌داد، منظور این بود که با برنامه وارد مبارزه می‌شود و بی‌گدار به آب نزده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی خاطرنشان کرد: در تاریخ هیچ کجا نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته و هیچ مردمی هم مثل این مردم نبودند که تا پای جان پای انقلاب خود ایستادند.

وی با بیان اینکه عده‌ای همواره در دوره جنگ و چه در دوره کنونی نق می‌زنند، یادآور شد: اکثریت مردم ایران از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز پای انقلاب ایستاده اند که این حاصل هنر امام(ره) است که مردم را نسبت به خدا و دین و تکلیف الهی خود حساس کرده است.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با ذکر خاطراتی از جانفشانی مردم و همچنین ولایتمداری آنها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند در دوران امام(ره) خانواده‌ای چهار شهید داده بود که ایشان به من فرمودند به خانه این شهدا برو و از پدر و مادر آنها بخواه که نفر پنجم را به جبهه نفرستند. رهبر معظم انقلاب پیام امام(ره) را به خانواده این شهید می‌رسانند، اما آنها می‌گویند ما برای خدا و دین فرزندان خود را فرستادیم و پنجمی را نیز برای خدا می‌فرستیم.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با ذکر خاطره‌ای دیگر از تربیت انقلابی و صدور گفتمان امام(ره) به جهان، گفت: وقتی جنازه جوان بی سر لبنانی را نزد مادر می‌برند مادر بالای سر فرزند می‌آید و نگاهی می‌کند و ناله‌ای سر می‌دهد، از او سؤال می‌کنند این ضجه برای چه بود؟ برای اینکه پسر سر ندارد؟ که مادر لبنانی می‌گوید ضجه من به این خاطر است که چرا فرزندم مانند حسین بن علی(ع) بدن پاره پاره ندارد؛ اینها همه به برکت صدور گفتمان امام و انقلاب به جهان است.

وی گفت: امروز هم رهبری در استمرار حرکت اولیا و امام(ره) راه را ادامه می‌دهد و دنبال استمرار حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی یادآور شد: روزی که امام قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت در لشکر ثارالله نیروی حاج قاسم سلیمانی بودم، همه می‌گفتند این یک عقب نشینی است و با شعار جنگ جنگ تا پیروزی متفاوت است و نتوانستیم صدام را شکست دهیم، اما امام در اوج پذیرش قطعنامه می‌گوید ما باید بسیج جهانی اسلام را پیگیری کنیم و امروز به لطف گفتمان امام(ره) زینبیون، فاطمیون، حزب‌الله و حشدالشعبی و انصارالله را داریم که آمریکا را از افغانستان، سوریه و عراق با خفت و خواری بیرون می‌کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha