دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: انقلاب اسلامی آزادگان عالم و مسلمین را در زیر پرچم اسلام واقعی و تعالیم حیات‌بخش آن جمع کرد و به وحدت کلمه رساند که در پی آن، جامعه زنان نیز از این تحول عظیم مستثنا نبوده و به جایگاه واقعی خویش برگردانده شد و لذا باید خدمات متقابل اسلام و زنان در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه امروز در مراسم "اهمیت نقش راهبردی زنان در طول تاریخ اسلام" که در حسینیه ام ابیهای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) تحول عظیمی را در جهان ایجاد نمود و معنویت مردم را تقویت کرد که پیاده روی اربعین، شب‌های قدر، اعتکاف‌ها، مراسمات دینی و اجتماعات فرهنگی عظیم، دلیل این ادعاست.

وی افزود: انقلاب اسلامی آزادگان عالم و مسلمین را در زیر پرچم اسلام واقعی و تعالیم حیات‌بخش آن جمع کرد و به وحدت کلمه رساند که در پی آن، جامعه زنان نیز از این تحول عظیم مستثنا نبوده و به جایگاه واقعی خویش برگردانده شد و لذا باید خدمات متقابل اسلام و زنان در جامعه تبیین شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با تأکید بر اینکه در عصر حاضر دشمنان اسلام انسانیت را به جاهلیت مدرن سوق می‌دهند، گفت: جاهلیت کنونی به مراتب خطرناکتر از جاهلیت زمان مشرکین است، چرا که امروز تفکر نظام لیبرال سرمایه‌داری با حیله و مکرها و با اطلاعات غلطی که به مردم می‌دهد، به آن‌ها القا می‌کند دارای علم و فهم هستند، در حالی که این گونه نیست.

وی تصریح کرد: اسلام زن‌ها را از یوغ استعمار دوران جاهلیت نجات داد و بعد از پیروزی اسلام در جزیرة العرب و دیگر ممالک تحت حکومت اسلام، زنان نیز دوشادوش مردها به اسلام خدمت می‌کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ما این رسالت زنان را مشاهده می‌کنیم که در دوران دفاع مقدس که مردان در جبهه می‌جنگیدند و دفاع می‌کردند، زن‌ها نیز در منزل و شهرها با تهیه مایحتاج رزمندگان دوشادوش زرمنده‌ها به رسالت خود عمل می‌کردند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام، سخت‌گیری بر زنان دوباره تشدید شد، اظهار کرد: در زمان ائمه، شیعه در مشقت بود، اما حضرات معصومین با راه اندازی و ایجاد شبکه وکالت توانستند شیعه را مدیریت و زنان نیز در این شبکه نقش اساسی داشتند، بنابراین مشاهده می‌کنیم که حضرت معصومه(س) برای این که بتواند پیام ولایت و امامت را به شهرهای مختلف برساند، از مدینه به سمت قم حرکت می‌کنند و یکی از مهم‌ترین برکات حضور حضرت در قم، وجود حوزه علمیه قوی شیعه است.

وی خاطرنشان کرد: اولین افرادی که در انقلاب اسلامی در دفاع از امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند، زنان بودند و لذا زنان نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، بنابراین باید این مسائل به مردم تبیین شود و امروز زنان در تربیت جوانان، تمدن سازی اسلامی و زمینه سازی ظهور نقش بی بدیلی دارند، همانگونه که زنان از صدر اسلام تاکنون مجاهدت از خود نشان داده‌اند، امروز نیز نیاز به مجاهدت داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اظهار کرد: غرب و دشمنان اسلام متوجه قدرت زنان شده‌اند و به همین دلیل هجمه را علیه زنان شروع کرده‌اند، غرب از زن ایرانی اسلامی کینه دارد و این فتنه‌ها را ایجاد می‌کند تا بدان‌ها ضربه بزند.

وی ادامه داد: علت کینه آن‌ها هم این است که زنان مسلمان و شیعی باغیرت، تمدن ۳۰۰ ساله غرب را به چالش کشیده‌اند و آن‌ها را بی‌آبرو کرده‌اند و نشان دادند که زن می‌تواند با حفظ عفت و حیا و حجاب خود، به موفقیت‌های جهانی دست یابد.

وی تأکید کرد: زنان ایرانی با آزادی کامل بیشترین ضربه را به غرب و تفکر لیبرالی زده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha