چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
قل

امام جمعه آران و بیدگل برلزوم رفع دغدغه مقام معظم رهبری در جوان سازی جمعیت کشور تأکید کرد و گفت: مسئولان با ایجاد اشتغال، مسکن و پرداخت تسهیلات به زوج های جوان دغدغه رهبری را در فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان برطرف نمایند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به دغدغه مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت کشور اشاره کرد و ابراز داشت: داشتن جمعیت جوان یکی ازمولفه های قدرت هر کشوری است .

امام جمعه آران و بیدگل به مهمترین پیامد های پیری در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: در عین حالی که پیری یک امر طبیعی است ولی می توانیم با مدیریت درست پیامدهای منفی پیری جمعیت کشور را برطرف نماییم .

حجت الاسلام سلیمانی بالا رفتن هزینه ها را از یکی از پیامدهای پیری عنوان کرد و یادآور شد: وقتی در خانواده یک نیروی جوان باشد و مابقی سالخورده باشند تامین هزینه های آنها در زمینه های مختلف توسط یک نفر جوان بسیار سخت و مشقت آور می شود .

امام جمعه آران و بیدگل بهره برداری کم از فرصت ها را از دیگر پیامدهای پیری عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه پیر از جمعیت پیر نمی توان در بهره برداری از معادن، کشاورزی، صنعت و ... استفاده کرد بلکه لازم است از جمعیت جوان و مولد استفاده گردد.

حجت الاسلام سلیمانی، پیری را مهمترین تهدید برای امنیت یک کشور دانست و با بیان اینکه پیری تهدید جدی برای امنیت غذایی می باشد، خاطرنشان کرد: کشوری که جمعیت پیر داشته باشد نخواهد توانست از امنیت غذایی مناسبی برخوردار باشد و همیشه باید نیازمند کشورهای مستکبر و ظالم باشد.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه با نیروی جوان توانستیم در دوران دفاع مقدس پیروز شویم، تصریح کرد: کشوری که نیروی جوان داشته باشد علاوه بر مقاومت در مقابل تحریم های مستکبرین جهانی در مقابل توطئه های دشمنان نیز خواهد توانست ایستادگی و مقاومت کند .

امام جمعه آران و بیدگل برلزوم عبرت گرفتن از مشکلات کشورهایی که از جمعیت پیر برخوردارند و از نیروهای خارجی استفاده می کنند، تاکید کرد و یاد آور شد: استفاده از نیرو های خارجی در فعالیت های تولیدی و اقتصادی کشورهایی که نیروی جوان ندارند علاوه بر از بین رفتن آداب و رسوم آن کشور، عده ای جاسوس نیز در بین آنها نفوذ پیدا می کند.

حجت الاسلام سلیمانی به جوان گرایی جمعیت از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: براساس روایات، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر لزوم افزایش جمعیت مسلمین تأکید داشتند.

وی برلزوم افزایش جمعیت با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و یاد آورشد: ائمه اطهار(ع) حتی در شرایط خاص دارای فرزندان زیادی بودند که حاصل و برکات آنها امامزادگان واجب التعظیمی است که به عنوان نیروهای فرهنگی و انقلابی در سراسر کشور می درخشند.

امام جمعه آران و بیدگل برلزوم رفع دغدغه مقام معظم رهبری در جوان سازی جمعیت کشور تأکید کرد و گفت: مسئولان با ایجاد اشتغال، مسکن و پرداخت تسهیلات به زوج های جوان دغدغه رهبری را در فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان برطرف نمایند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه دولتمردان با توکل به خداوند متعال باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را برطرف کنند، عنوان کرد: قبول داریم با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو هستیم ولی بخشی از مشکلات به خاطر توقعات زیاد ، چشم و هم چشمی و برگزاری جشن های پرهزینه عروسی برخی خانواده ها است.

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم مهارت آموزی زوج های جوان در ابتدای زندگی زناشویی تأکید کرد و یاد آورشد: زوج های جوان در ابتدای زندگی با بالابردن آستانه تحمل خود نباید توقع داشته باشند یک شبه صاحب خانه مستقل و وسیله نقلیه شوند.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان به نقش خانواده ها در پایداری زندگی فرزندانشان اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده ها، مسئولین و خیرین به عنوان سه ضلع کمک در جوان سازی جمعیت کشور با تقویت اندیشه فکری، معرفتی، هدایتی و مالی به زوج های جوان کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha