دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد با بیان اینکه قید فوریت، موانع تحقیق و پژوهش پیش روی طلاب خواهر برداشته شود گفت: باید با رفع موانع و مشکلات موجود روحیه پژوهشی در طلاب  خواهر را پرورش داد تا هر کدام به عنوان یک طلبه محقق و پژوهشگر در حوزه تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در اولین نشست شورای علمی پژوهشی این مدیریت که با هدف بررسی طرح‌ اجمالی گروه‌های مسابقه پژوهشی رشد نهم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران استان در کسب رتبه های برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در کشور گفت: باید با رفع موانع و مشکلات موجود، روحیه پژوهشی در طلاب خواهر را پرورش داد تا هر کدام به عنوان یک طلبه محقق و پژوهشگر در حوزه تحصیل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: از خلاقیت و نوآوری طلبه های خواهر در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: مطالعه، پژوهش و تحقیق مهمترین مکمل برای آموزش است و تحقیق و پژوهش، یادگیری محتوای کتاب های درسی را هم آسان و لذت بخش می کند پس باید پا به پای آموزش، برای پژوهش هم در هر سه سطح حوزوی فضاسازی کرد تا این دو همگام با هم حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: داشتن روحیه تعقل، تفکر، پرسشگری، نوآوری، نقد به‌جا، کنشگری متناسب با شرایط و با رعایت آداب، از بزرگترین عوامل حرکت در مسیر درست رسالت طلبگی است که باید در بانوان طلبه تقویت شود.

گفتنی است اولین جلسه حضوری نشست شورای علمی پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در سال جاری به منظور بررسی و تصویب موضوعات و طرح‌نامه گروه‌های شرکت کننده در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، با حضور اعضاء در مدیریت استان برگزار شد.

هدف از برگزاری مسابقه رشد نهم، ترویج فرهنگ پژوهش گروهی و پرداختن به موضوعات کاربردی با دو شیوه کتابخانه‌ای و پیمایشی است. طلاب مقاطع مختلف تحصیلی بدون محدودیت سنی در قالب گروه های ۲ تا ۴ نفره و اساتید خواهر حوزه های علمیه خواهران تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند موضوعات خود را پس از تصویب در شورای پژوهشی، از طریق کوثرنت در سامانه فراخوان های پژوهشی ثبت نمایند.

تاکنون بیش از ۶۰ گروه پژوهشی در مقاطع سطح دو، سه و چهار موضوعات و طرح های خود را جهت بررسی در شورای پژوهشی به معاونت پژوهش استان ارسال نموده اند که تا کنون ۲۱ طرح بررسی و تصویب شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha