یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ نشست "تربیت نسل فاطمی با رویکرد فرزندآوری" با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه جلفا در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست "تربیت نسل فاطمی با رویکرد فرزندآوری" صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام محمدتقی شفیعی عضو ستاد راهبردی جمعیت با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه جلفا در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام محمدتقی شفیعی عضو ستاد راهبردی جمعیت در این نشست، با اشاره به مسئله بحران جمعیت، اظهار داشت: مسئله بحران جمعیت، مسئله مهمی است که در حال حاضر دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بیش از ۵۷ بار، مسئله بحران جمعیت را متذکر شده و فرموده‌اند: «یکی از خطراتی که وقتی انسان به آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، مسئله جمعیت است» و یا «ما در مسئله جمعیت، به راهی خواهیم رسید که تقریبا هیچ راه علاجی برای آن متصور نیست» و یا «فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است» و یا از تعابیری همچون «آمارهای دهشتناک جمعیت، آمارهای وحشتناک پیری جمعیت» در سخنان خود استفاده می‌کنند که این حاکی از اهمیت بسیار زیاد مسئله و بحرانی بودن آن و اوج اهمیت آن برای مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: کشور ایران، در معرض جنگ‌های زیادی قرار گرفت و ما به حول و قوه الهی، در تمامی جنگ‌ها پیروز شدیم، ولی متأسفانه در جنگ جمعیتی، ایران، شکست خورد.

عضو ستاد راهبردی جمعیت در ادامه با اشاره به آمار زنان بارور و عقیم و آمار زاد و ولد، یادآور شد: ۶۳ درصد جامعه زنان ایران، متولد دهه ۶۰ هستند که الان وارد دهه ۴۰ الی۵۰ سالگی شده‌اند و این یعنی تقریبا سن باروری آنها به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار زوج عقیم در ایران داریم، یعنی حدود ۷ میلیون زوجیی که در سن باروری قرار دارند، ولی عقیم‌اند.

حجت الاسلام شفیع تصریح کرد: در سال ۱۳۶۵، نرخ باروری ۶/۵۳ بود، یعنی هر مادر، بطور میانگین، ۶/۵ فرزند به‌دنیا می‌آورد و به بیان دیگر هر ۱۰ مادر، میانگین، ۶۵ فرزند به‌دنیا می‌آوردند، اما امروز این میانگین، به ۱/۰۶ رسیده یعنی هر ۱۰ مادر، میانگین ۱۶ فرزند به‌دنیا می‌آورند، به همین دلیل، رفته رفته کشور رو به پیری رفته و در آینده نزدیک، با کمبود نیروی کار، افزایش تعداد سالمندان، نبودن مکانی برای نگهداری از تعداد زیاد سالمندان، عدم امنیت مرزهای کشور و ده‌ها مشکل دیگر مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: متأسفانه با تبلیغات سوء از قبیل ازدواج یعنی بردگی زن و ازدواج یعنی ظلم در حق زن باعث فرار جوان‌ها از ازدواج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رابرت مرداک می‌گوید، «ایران، یک مولفه‌ای دارد به نام «مادر»، که نمی‌توانید با این مولفه مقابله کنید، از این «مادر» جوان‌هایی به‌وجود می‌آیند نظیر سردار سلیمانی و من آمده‌ام تا این موجود مقدس را به لجن بکشم، باید کاری کنیم مادر، فرزند به‌دنیا نیاورد و به جای فرزند، سگ در دامن خود تربیت کند و به آن افتخار کند».

عضو ستاد راهبردی جمعیت اظهار کرد: برای افزایش جمعیت، ما طلاب موظفیم در مجالس و مراسمات مختلف، تبلیغ کنیم با عناوین و طرح‌هایی همچون شکوه مادری، مامان بسیج‌ها، جلوه مادری، تبلیغ کنید تا این ذهنیت اشتباهی که غرب، به اذهان مادران و دختران امروزی القاء می‌کند از بین برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha