شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه / امام جمعه خوی گفت: قوه قضائیه، ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می‌شود، چرا که تار و پود انواع و اقسام جرائم در دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد و در طول سالیان گذشته، ضعف‌های بنیادی در مدیریت اداری چنان به‌هم‌ریخته بود که در غفلت یا غیاب مسئولان دولتی، غارتگران بیت‌المال با استفاده از خلل و فرج سازمانی توانستند هزاران میلیارد تومان را تاراج کنند و به‌غارت ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: ۳۰ خرداد امسال که مصادف بود با سالروز اعلام رسمی آغاز حمله مسلحانه منافقین برعلیه نظام اسلامی درسال ۱۳۶۰ که در این روز پلیس آلبانی به اردوگاه شیطانی منافقین و جهنمی سازمان منافقین حمله برد.

وی افزود: این فرقه با سابقه ترور هزاران انسان بی‌گناه و پیشینه سیاه خیانت به مردم ایران و مشارکت در کشتار مردم عراق و نیز سازماندهی اغتشاشات سال‌های اخیر در ایران، از نمادهای‌ بارز مزرعه تروریسم است.

امام جمعه خوی ادامه داد: در اردوگاه اشرف ۳ آلبانی، بیش از ۳۰۰۰هزار نفر از اعضای بی‌خاصیت و از کار افتاده منافقین که نوعا در دهه ششم عمر خود به سر می‌بردند در سه نوبت صبح، عصر و شب به شکل شبانه‌روزی با صدها دستگاه رایانه و با جعل هزاران اکانت دروغین اقدام به جعل خبر و گزارش و کامنت گذاری درفضای مجازی علیه جمهوری اسلامی می‌کردند و از روز ۳۰ خرداد تاکنون که دستگاه‌های آنها توسط پلیس آلبانی ضبط شد و دسترسی‌هایشان محدود گردید، تعداد بارگذاری اخبار دروغ بر علیه ایران، حدود ۴۹درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: رویداد حمله به اردوگاه منافقین در آلبانی، در مرحله اول نتیجه پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و در عرصه دیپلماسی است و این مسئله بیش از هر چیز مرهون بصیرت الهی مردم صبور و شکور ایران و هدایت‌های امام جامعه اسلامی و هماهنگی قوای سه گانه و اقتدار بی‌نظیر نیروهای مسلح است و کشورها و دولت‌هایی که تا ۸ماه قبل خود را در کنار دشمنان ایران می‌دانستند و با آنان عکس یادگاری می‌گرفتند و شبکه‌های ماهواره‌ای مزدور را حمایت می‌کردند، امروز مجبور شده‌اند قدرت ملی و عظمت ایران قوی را بپذیرند و با واقعیت‌هایی که چندان هم باب طبعشان نیست کنار بیایند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: اوضاع ساده‌ اندیشان متوهم نیز قابل تأمل است و با آن قیافه اپوزیسیون در داخل و خارج بر این تصور باطل افتادند که کار نظام تمام است و با تشکیل ائتلاف رهبران، حتی دو ماه نتوانستند با هم کنار بیایند و به جان هم افتادند و تشت رسوایی آنان یکی پس ازدیگری از بام افتاد و آیینه عبرت شدند.

وی با بیان اینکه دل سپردن به غرب و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب، عاقبتی غیر از این ندارد، اظهار کرد: درس و عبرت مهم‌تر، اما پیامی برای برخی عناصر پشیمان و بریده با سوابق انقلابی است که این روزها در صدد مخالفت با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب برآمده‌اند و با انواع مختلف از طریق سخنرانی، پیام، مصاحبه، همایش و نشست درصدد ترویج ناامیدی در کشور هستند و به این فرقه باید گفت عبرت بگیرید، شما در اول جاده‌ای هستید که ایستگاه پایانی آن را این روزها در تیرانا مشاهده کردید، به یاد بیاورید سخن و وصیت جاودانه حاج قاسم که فرمود: والله قسم هرکس به سوی این نظام تیری انداخت آواره شد.

امام جمعه خوی در ادامه به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بدون تردید مصرف مواد مخدر، به‌عنوان یکی از بزرگترین مشکلات قرن حاضر تلقی می‌گردد و زیان‌های ناشی از آن در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بسیار سنگین است و یکی از سیاست‌های غرب برای ایجاد تمدن غربی برای بلعیدن کشورها، ترویج و توسعه مواد مخدر است و در ایران نیز این مسئله شوم توسط انگلیسی‌ها در دوره قاجار پیدا و ترویج شد و در زمان پهلوی نیز این خاندان منحوس خود وارد کننده مواد مخدر شدند.

حجت الاسلام قاسم‌خانی در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و یادآور شد: قوه قضائیه، ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می‌شود، چرا که تار و پود انواع و اقسام جرائم در دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد و در طول سالیان گذشته، ضعف‌های بنیادی در مدیریت اداری چنان به‌هم‌ریخته بود که در غفلت یا غیاب مسئولان دولتی، غارتگران بیت‌المال با استفاده از خلل و فرج سازمانی توانستند هزاران میلیارد تومان را تاراج کنند و به‌غارت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های خسارت‌باری است که در سایر نهادها و دستگاه‌ها معمول شده و کار را به‌جایی رسانده که انبوه پرونده‌های مرتبط با فساد در آن متراکم شده است.

امام جمعه خوی گفت: دستگاه اجرایی موظف است که به ‌امور کشور نظم ببخشد و منافذ فساد را ببندد، در حالی‌که چنین رویه‌ای در اکثر مواقع مرسوم نیست و برون‌داد آن گواه این مدعاست و رسیدگی قوه قضائیه به‌این حجم سنگین از پرونده‌ها در حوزه‌های حقوقی و کیفری، به‌جهت نقص در منظومه قوه مجریه است، هرچند برخی از نقص‌های موجود در قوانین را هم نمی‌توان نادیده گرفت که نیازمند تنقیح است.

وی افزود: از همان روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، این دولت با هدف متوازن‌سازی روابط خود، افزون بر بهبود و ترمیم روابط با کشورهای همسایه و منطقه، نیم‌نگاهی نیز به آمریکای لاتین داشت که از آن با عنوان «حیاط خلوت آمریکا» نام می‌برند.

حجت الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: موضع مشترک ایران و سه کشور آمریکای لاتین، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و یکجانبه‌گرایی است و این مهم‌ترین دلیل دشمنی و تهدیدات بلوک غرب علیه ماست و ۶۵ درصد از ذخایر جهانی لیتیوم، ۴۲ درصد از ذخایر نقره، ۳۸ درصد از ذخایر مس و ۲۱ درصد از ذخایر جهانی آهن، آمریکای لاتین را به یکی از مناطق ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: آمریکا در حیاط خلوت خود با جمعیتی در حدود ۵۶۱ میلیون نفر و مساحتی حدود ۲۱ میلیون کیلومتر مربع که یکی از مناطق مهم جهان به‌شمار می‌رود، جایگاهی نداشته و مردم این حوزه جغرافیایی همواره از لحاظ نگرش سیاسی به چپ ضدآمریکایی، متمایل بوده‌اند.

امام جمعه خوی اظهار کرد: انتخاب سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا به‌عنوان مقصدهای سفر نمایندگان ایرانی به آمریکای لاتین در دولت سیزدهم از وزیر خارجه گرفته تا شخص رئیس‌جمهوری، نشان می‌دهد که عزم این دولت برای تقویت روابط، نه تنها جدی است بلکه در تلاش است تا تعداد بیشتری از کشورهای این جغرافیای پهناور در فاصله بیش از ۱۲ هزار کیلومتری را به فهرست مراوده و تعامل‌های خود اضافه کند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha