شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن یزدانی

حوزه /حجت‌الاسلام یزدانی گفت: حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولتمردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان، اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی به‌عنوان دروغ بزرگ قرن معاصر ابزار، بستر و زمینه‌ای کارآمد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

وی افزود: نگاهی گذرا به عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر در دو سطح داخلی و بین‌المللی، گویای این واقعیت است که دولت آمریکا خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطلقاً صلاحیت اظهارنظر و داوری در این خصوص را ندارد.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: در سطح داخلی، نژادپرستی در اشکال مختلف علیه سیاه‌پوستان، نقض حقوق شهروندی مردم، تبعیض دینی، وضعیت نامطلوب زندان‌ها ازجمله مصادیق نقض حقوق بشر در داخل آمریکا هستند.

وی ادامه داد: در سطح بین‌الملل هم حمایت از رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری، سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف ازجمله عراق و جنایت آن در زندان ابوغریب ازجمله مصادیق مهم نقض حقوق بشر توسط آمریکا است.

حجت‌الاسلام یزدانی تصریح کرد: اقدامات ضد بشری در افغانستان، ایجاد زندان‌های مخفی در اقصی نقاط جهان، عدم عضویت ایالات‌متحده آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری و مشروط نمودن پذیرش عضویت به بررسی نشدن جنایات جنگی سربازانش در این دادگاه که موجب شده جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی پیگیری نشود نمونه‌هایی از کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این کارنامه سیاه نشان می‌دهند شیطان بزرگ و طاغوت اعظم، نه‌تنها نمی‌تواند مدعی حمایت از حقوق انسان‌ها در سطح جهان باشد بلکه خود متهم و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: «هفته حقوق بشر آمریکایی» ضمن آنکه فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است، مجالی است برای جهاد تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و مأموریت قرآنی استکبارستیزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha