سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: حمایت از حقوق بشر از بزرگترین دروغ‌های دولت مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی با ادراک جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: حمایت از حقوق بشر از بزرگترین دروغ‌های دولت مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی با ادراک جامعه بشری است.

وی افزود: این دروغ بزرگ قرن معاصر، ابزار و زمینه‌ای برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

امام جمعه وحدتیه ادامه داد: نگاهی گذرا به عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر در دو سطح داخلی و بین‌المللی، گویای این واقعیت است که دولت آمریکا خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، مطلقاً صلاحیت اظهار نظر و داوری در این خصوص را ندارد.

وی بیان کرد: در سطح داخلی، نژادپرستی در اشکال مختلف علیه سیاه‌پوستان، نقض حقوق شهروندی مردم، تبعیض دینی و وضعیت نامطلوب زندان‌ها از جمله مصادیق نقض حقوق بشر در داخل آمریکا است.

حجت الاسلام صمصامی ابراز کرد: در سطح بین‌الملل نیز چندین کودتا علیه دولت‌های مردمی در منطقه آمریکای لاتین، اقدامات ضد بشری آن در حوزه غرب آسیا، حمایت از رژیم صهیونیستی، حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری، سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف از جمله عراق و جنایت آن در زندان ابوغریب، جنایات بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت جنگ ویتنام، اقدامات ضد بشری در افغانستان، نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو، ایجاد زندان‌های مخفی در اقصی نقاط جهان، بی‌اعتنایی به کنوانسیون‌های حقوق بشری، عدم عضویت ایالات متحده آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری و مشروط نمودن پذیرش عضویت به بررسی نشدن جنایات جنگی سربازانش در این دادگاه که موجب شده جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی پیگیری نشود، نمونه‌هایی از کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌فرموده مقام معظم رهبری، این رژیم جنایتکار مطلقاً صلاحیت اظهارنظر و داوری در خصوص حقوق بشر را ندارد.

امام جمعه وحدتیه با اشاره به موضوع درگیری تروریست‌های تجزیه طلب، خاطرنشان کرد: گزارش‌های بسیاری از درگیری داخلی کومله در رسانه‌های اقلیم کردستان عراق منتشر شده و این گزارش‌ها نشان می‌دهد درگیری مسلحانه بین جناح گروه تروریستی کومله زحمت‌کشان به سرکردگی عمر ایلخانی‌زاده و جناح کومله شورش به رهبری عبدالله مهتدی، دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

وی افزود: درگیری دو شاخه از گروهک کومله که اتفاقاً در بین مردم غیور کُرد هم منفور هستند، نماد و نمودی از بی‌ریشه بودن و بی‌آرمانی و سرگردانی اپوزیسیون مفلوک نظام اسلامی است.

حجت الاسلام صمصامی عنوان کرد: نمونه دیگر را در جنبش مضحک مهسا و منشور مهسا دیدیم که در کمتر از ۶ ماه به اضمحلال و رسوایی ضدانقلاب منجر شد.

امام جمعه وحدتیه یادآور شد: درگیری مخالفان جمهوری اسلامی و زمین‌گیر شدن منافقین در آلبانی و دعواهای اخیر تجزیه‌طلبان، سندهای صحیحی بر عاقبت فلاکت‌بار گروه‌هایی است که با انقلاب اسلامی در افتاده‌اند و این سرنوشت محتوم این جریان‌ها و افراد است.

وی با بیان اینکه اخیراً روسیه روزهای پرالتهابی را پشت سرگذاشت، گفت: شورش گروهی موسوم به واگنرها، فضای پرالتهابی را در این کشور که درگیر یک جنگ بزرگ است، به‌وجود آورد.

امام جمعه وحدتیه اظهار کرد: درباره واگنرها همین قدر عرض کنم که یک ارتش خصوصی است که با وزارت دفاع روسیه قرارداد همکاری نظامی دارد.

وی تصریح کرد: آنچه در رویداد اخیر روسیه جالب و البته تعجب‌برانگیز و تأسف‌برانگیز بود، نوع مواجهه ورشکسته گان سیاسی، غربگرایان و غرب گدایان داخلی و تحلیل‌های عجولانه، آبکی و سطحی و بی‌مبنای آنان بود.

حجت الاسلام صمصامی ابراز کرد: فعالان رسانه‌ای این جریان تحت تأثیر فضاسازی رسانه‌ای غرب با تحلیل‌های سبُک و بی‌مبنا و آبکی، کار پوتین و روسیه را تمام‌شده دانسته و با پیش‌بینی یک جنگ داخلی دراز مدت و شکست روسیه، ایران را به‌خاطر توسعه روابط با روسیه سرزنش می‌کردند و در صدد اثبات تحلیل‌های نادرست قبلی خود برمی‌آمدند.

وی یادآور شد: البته عجیب‌تر از این تحلیل‌های آبکی، این بود که همین گزارش‌ها و تحلیل‌ها و تفسیرهای نادرست ۲۴ ساعت بیشتر دوام نیاورد و افراد و عناصر مزبور مانند همیشه، باسکوت سنگین، از کنار افتضاح تحلیلی خود گذشتند.

امام جمعه وحدتیه تأکید کرد: این یک درس و عبرت مهم برای همگان است که در صورت بروز یک حادثه با تأمل و دقت و بررسی جوانب امر به اتخاذ موضع و تحلیل وقایع بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha