دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر با بیان اینکه در همه عرصه‌ها نباید به تعدد جلسات دل خوش کنیم، گفت: مهم‌تر از برگزاری جلسات، خروجی و محصول آن برای مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: جریان غدیر یک جریان مربوط به گذشته نیست بلکه مسئله امامت و ولایت تا روز قیامت وجود دارد.

وی افزود: غدیر یک فرهنگی است که در همه عصرها و نسل‌ها جاری و ساری است و همه ما باید هر روز با مسئله غدیر مواجه باشیم.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه ولایت، برترین رکن دین و غدیر برترین عید مسلمانان است، گفت: در سایه ولایت، سایر ارکان دین هم عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم قرائت، تفسیر و تشریح خطبه غدیر در مساجد و مراسم در طول سال، یادآور شد: غدیر ریشه و اساس دین است و برای بزرگداشت و ترویج فرهنگ غدیر باید سنت حسنه نذر و موقوفه غدیر داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: نامگذاری فرزندان به نام علی، اطعام و کمک به ازدواج جوانان، در دهه امامت و ولایت انجام دهیم.

وی با محکوم کردن توهین اسلام ستیزان به قرآن کریم در سوئد با مجوز پلیس، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری خوبی در مقابل این اقدام موهن صورت گرفت اما برای یک بار که شده امت اسلامی باید برخورد قاطع با چنین اقداماتی داشته باشند.

خطیب جمعه دیر ادامه داد: توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان با دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر سازگار نیست.

وی با تبریک میلاد امام هادی(ع)، گفت: در دهه امامت و ولایت و روز غدیر، دو یادگار امام هادی(ع) یعنی زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه را قرائت کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، عنوان کرد: حقوق بشر آمریکایی یک طنز است، این‌ها از حقوق بشر دم می‌زنند و دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما خود در بحث حقوق بشر متهم ردیف اول هستند.

وی خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸مرداد، تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، حمایت از صدام و منافقین، سقوط هواپیمای مسافربری ایران و بمباران شیمیایی سردشت، بخشی از جنایات مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها است.

خطیب جمعه دیر، با تأکید بر لزوم آشنایی ملت ایران به ویژه نسل جوان با مدعیان دروغین حقوق بشر، بیان کرد: همه کسانی که فکر می‌کنند در پناه و حمایت بیگانگان می‌توانند به کشور خود ضربه بزنند و به ملت خود خیانت کنند، با عبرت گرفتن از منافقین بدانند که آمریکایی‌ها به دست نشاندگان خود نیز وفادار نیستند.

وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاری، ابراز کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجودی ما مسئولین خدمتگزاری به مردم است و باید در خدمتگزاری و توجه به مردم عنایت ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا الگوهای زنده و قهرمانان برتر کشور هستند و باید یادشان در جامعه زنده بماند.

وی با تأکید بر لزوم مصاحبه کردن خانواده شهدا با رسانه‌ها و بیان خاطرات آنها از شهدا برای الگوسازی در جامعه، یادآور شد: رسانه‌ها و هنرمندان در قالب هنر شهدا را به جامعه معرفی کنند.

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و کارکنان قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه از مهمترین ارکان و ستون‌های نظام اسلامی است و عملکرد آن بر سایر دستگاه‌ها تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها نباید به تعدد جلسات دل خوش کنیم، یادآور شد: مهم‌تر از برگزاری جلسات، خروجی و محصول آن برای مردم است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم برخورد با عناصر اقلیتی که چهره دستگاه قضایی را در جامعه خدشه دار می‌کنند، اظهار کرد: یکی از وظایف قوه قضاییه، احیای حقوق عامه و تأمین و پاسداری از آزادی‌های مشروع مردم است.

وی، امنیت روانی جامعه را از حقوق عامه دانست و گفت: عده‌ای با استفاده از فضای مجازی و غیرمجازی امنیت روانی مردم را برهم می‌زنند و جامعه را نسبت به نظام بدبین می‌کنند که باید با این افراد برخورد شود.

امام جمعه دیر خواستار برنامه ریزی دقیق برای پیشگیری از وقوع جرم شد و یادآور شد: ما با احکامی که قضات صادر می‌کنند کاری نداریم، اما برخورد اسلامی و انسانی با ارباب رجوع در دستگاه قضا مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه جایگاه سی ان جی شهر دیر مدت‌ها تعطیل است و مردم از این وضعیت گلایه دارند، این مسئله یکی از حقوق مردم است، اگر مسئول مربوطه کوتاهی می‌کند تذکر داده و پیگیری شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اینکه مردم مدت‌ها مشکل داشته باشند، این‌ها باعث نارضایتی و بی‌اعتمادی و بدبینی آنها به نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده مرگ بار دیگر حادثه آفرین شد، تأکید کرد: مسئولین استان در اجرای مسیر دیر به بردخون، تسریع کنند و اعتبار بیشتری برای تکمیل این جاده اختصاص دهند تا دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha