شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: امروز غربی‌ها خودشان را انسان‌های اخلاق محور معرفی می‌کنند اما برای رسیدن به قدرت و خواسته‌های خود، انسان‌های بی‌گناه و حتی حیوانات را هم قتل عام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام خودشان به حجاج بیت الله الحرام دو مسئله را مبنا و محور حج معرفی کردند که یکی از آن ها وحدت امت اسلامی بود و این مسئله مهم است که خداوند متعال مسلمانان را با ملت‌ها و قومیت‌های مختلف به حج و بیت الله الحرام دعوت کرده و همه آن‌ها با وحدت و اتحاد مراسم حج را به جا می‌آوردند.

وی با بیان اینکه حج نماد بارز وحدت مسلمین است، گفت: مسلمین در اوضاع کنونی که نظم نوین جهانی در حال به وقوع پیوستن است، باید بیشتر از دیگران به وحدت اهمیت بدهند و متنفذین و اندیشمندان و بزرگان امت اسلامی نیز باید باید به این مسئله توجه داشه و برنامه‌ریزی کنند تا جایگاه مسلمین در نظم نوین جهانی تثبیت شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دومین مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به حجاج فرمودند، مسئله معنویت بود، چرا که امروز غربی‌ها از اخلاق بدون معنویت دم می‌زنند و خود را منادیان این امر می‌دانند، البته افسانه‌ای بیش نیست و نمی‌شود انسان دین را کنار بگذارد و با اخلاق زندگی کند، چرا که چنین امری غیر ممکن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها خودشان را انسان‌های اخلاق محور معرفی می‌کنند، اما برای رسیدن به قدرت و خواسته‌های خود، انسان‌های بی‌گناه و حتی حیوانات را هم قتل عام می‌کنند، فلذا مسئله معنویتی که در حج وجود دارد مورد توجه است و در حج همه مسلمین تمامی تعلقات و امتیازات خود را زیر پا می‌گذارند و متحدالشکل در برابر خداوند می‌ایستند و کسی بر دیگری برتری ندارد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن با ترویج شهوات و اباحه‌گری به دنبال از بین بردن معنویت است، اما حج به عنوان پمپاژ معنویت برای حجاج، می‌تواند انسان و جامعه را نجات بدهد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha