شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صس

حوزه / معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه یکی از راه‌های تقویت اراده را دعا و استعانت از خداوند متعال دانست و گفت: در دعاهای بسیاری ما از خدا می‌خواهیم که اراده ما را قوی کند، مثلا در دعای کمیل می‌خوانیم "قَوِّ عَلی خدمتک جَوارِحی وَاشدُد عَلَی العَزیمَهِ جَوانِحی" و بعد می‌فرماید "وَهَبْ لِیَ الْجِدَّ فی خَشْیَتِکَ، وَالدَّوامَ فِی الاِْتِّصالِ بِخِدْمَتِکَ".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل شرکت کننده در مهارت افزایی تعالی در مشهد مقدس، با ارائه سرفصل تقویت اراده به راه‌ها و روش‌های تقویت اراده پرداختند.

وی یکی از راه‌های تقویت اراده را دعا و استعانت از خداوند متعال دانست و اظهار داشت: در دعاهای بسیاری ما از خدا می‌خواهیم که اراده ما را قوی کند، مثلا در دعای کمیل می‌خوانیم "قَوِّ عَلی خدمتک جَوارِحی وَاشدُد عَلَی العَزیمَهِ جَوانِحی" و بعد می‌فرماید "وَهَبْ لِیَ الْجِدَّ فی خَشْیَتِکَ، وَالدَّوامَ فِی الاِْتِّصالِ بِخِدْمَتِکَ".

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده خاطرنشان کرد: خداوند به حیوان دو قوه داده یکی قوه شهویه و دوم قوه غضبیه، اما به انسان یک قوه دیگری را نیز موهبت فرموده و آن قوه عاقله است که همان عزم و اراده است و هرچه این اراده بیشتر باشد، انسان بودن بشر نیز بیشتر است.

حجت الاسلام سیدرضاعابدیان معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی (عج) آران وبیدگل نیز با اشاره به برگزاری دوره مهارتی تهذیبی، تعالی ویژه طلاب حوزه علمیه المهدی آران و بیدگل، اظهار کرد: در این دوره که در سه مرحله و با هدف رشد و تعالی طلاب در مسیر تمدن سازی برگزار شد، ۱۷ مهارت را به طلبه آموزش می‌دهیم.

انتهای پیام. /

یکی از راه‌های تقویت اراده استعانت از خداوند است

یکی از راه‌های تقویت اراده استعانت از خداوند است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha