شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه مشکل مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم خصوصا در همدان است، گفت: متأسفانه گاهی از موارد با افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها مسکن مواجه هستیم که مستاجر برای این کار نیازمند وام ودیعه مسکن می‌باشد، بنابراین این انتظار از سیستم بانکی وجود دارد که در ایام جابه‌جایی‌ها کار مردم را در این حوزه تسهیل بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با رئیس شعب‌ بانک سپه استان همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم موسویان، اظهار داشت: مشکلاتی که گاهی از موارد در عرصه بانک مطرح می‌شود مربوط به کارکنان و افراد نیست و این مشکل بیشتر به ساختار، قوانین و سیستم بانکی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه قانون عملیات بانکی که در سال ۶۱ نوشته شده مبنی بر حذف ربا از معاملات بانکی است، گفت: مرحوم موسویان نیز بر این موضوع تأکید داشتند که این قانون در میدان اجرا منطبق بر واقعیت‌های اقتصادی ما نیست و نیاز به اصلاحاتی دارد.

امام جمعه همدان، با اشاره به اهمیت ارایه آموزش‌های عمومی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: آموزش مسایل و قوانین بانکی در سطح عمومی می‌تواند کمک‌ کند تا از بخشی از مشکلات ربوی نجات پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات ربوی، از آسیب‌پذیرترین رفتارها و مشکلات است، اظهار کرد: لازم است برای اقدامات در این عرصه، بیشتر به قوانین عملیات پولی و بانکی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه مشکل مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم خصوصا در همدان است، گفت: متاسفانه گاهی از موارد با افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها مسکن مواجه هستیم که مستاجر برای این کار نیازمند وام ودیعه مسکن می‌باشد، بنابراین این انتظار از سیستم بانکی وجود دارد که در ایام جابه‌جایی‌ها کار مردم را در این حوزه تسهیل بخشند.

وی افزود: همچنین لازم است تا در بحث کمک به تولید و حمایت از تولید کنندگان، سیستم بانکی به معنای واقعی کلمه وارد این میدان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه گاهی از موارد تولیدکنندگان و سرمایه داران همدانی پول‌های خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند، یادآور شد: امیدواریم سرمایه‌داران منابع مالی خود را در استان برای کمک به گردش مالی و رونق استان هزینه کنند.

وی تصریح کرد: عدم توجه به توسعه استان و گردش مالی در استان، منجر به تورم و گرانی می‌شود که این مسئله نه تنها برای مردم که برای خود برخی از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان نیز مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن با مردم همراهی کنند

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha