شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مسعودی

حوزه / مدیر کل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: اهالی قلم فرهیختگانی که از رویش واژگان شان خواب جاودانگی یک ملت، تعبیر می‌شود و از ترشحات قلمشان تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می‌خورد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به مناسبت روز قلم پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ" سوگند به قلم و آنچه نویسند.

در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده‌ای از آفریده‌های خود قسم یاد می‌کند، بشر در چه جایگاهی می‌تواند از ارج و منزلت آن سخن براند.

در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا صلی الله علیه و آله، با مبدأ هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می‌آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می‌کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» آن که با قلم آموخت.

اهالی وادی قلم، بی‌شک رسولان و پیغام آوران سعادت بشریت‌اند، فرهیختگانی که از رویش واژگان شان خواب جاودانگی یک ملت، تعبیر می‌شود و از ترشحات قلمشان تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می‌خورد.

چهاردهم تیرماه مغتنم زمانی است تا از پاکبازی‌های اصحاب متعهد و فرهیخته قلم تقدیر نموده، قدردان همه نویسندگان، شعراء، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات، مؤلفین، ناشرین، فلیمنامه و نمایشنامه نویسان، اصحاب فرهنگ و هنر، اساتید دانشگاه، فعالان متعهد فضای مجازی، مدیران، معلمان و مربیان آموزش و پرورش باشیم.

روز قلم مبارک باد

سید عباس مسعودی
مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha