یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
photo_2023-07-10_02-33-21.jpg

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل تدریس پژوهش‌محور را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مسئله مهم زمانی اتفاق می‌افتد که اساتید احاطه کامل به درس داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رسول خواسته در نشست با اساتید مدرسه علمیه ولی عصر(عج) گرمی که صبح امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه حوزه علمیه مجموعه‌ای مقدس است که در آن جوانان پاک، متدین و مشتاق به فراگیری علوم الهی مشغولند، اظهار داشت: اساتید لازم است تا روح و باور طلاب را تقویت کنند تا طلاب روزبه‌روز به‌معارف لذت‌بخش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نزدیک شوند.

وی افزود: اساتید به‌عنوان رکن مدارس علمیه بانوان، نقش اصلی در پرورش و تربیت طلاب ایفا می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، یادآور شد: وظیفه این قشر ارزشی این است که با اعمال و رفتار خود طلاب را در جهت رسیدن به هدف متعالی راهبری کنند، چرا که تصمیم‌گیری، موضع‌گیری و مواضع مختلف استاد، الگوی اثرگذار در روحیه و اخلاق طلاب است.

وی با تأکید بر اینکه اساتید بایستی نسبت به روحیه نسل جوان امروزی شناخت کافی داشته باشند، اظهار کرد: تسلط و احاطه بر جوانب تدریس از موضوعات مورد انتظار از یک استاد حوزه است، به بیان دیگر اساتید باید مسائل روز در حیطه تدریس را بدانند.

وی تصریح کرد: طلبه با رویت مطلب و نظریه جدید و نوآوری از استاد خود، نسبت به مباحث علمی ترغیب و تشویق می‌شود.

حجت‌الاسلام خواسته، تدریس پژوهش‌محور را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مسئله مهم زمانی اتفاق می‌افتد که اساتید احاطه کامل به درس داشته باشند، چرا که مرجعیت علمی در سایه وجود طلبه باسواد اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید بایستی نگاه مادرانه نسبت به‌طلاب داشته و با دلسوزی و محبت برخورد کنند، البته محبت همراه با قاطعیت در تدریس.

تدریس پژوهش‌محور اولویت اساتید باشد

تدریس پژوهش‌محور اولویت اساتید باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha