یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظافت

حوزه/ عضور شورای عالی حوزه علمیه خراسان، گفت: طلبه‌ها امانت‌های امام‌زمان(عج) در دست اساتید هستند و زمان و وقتشان ارزشمند است، بنابراین استاد باید همیشه نسبت به ثانیه‌ها وسواس داشته و خسیس باشد، البته در عصر حاضر که همیشه وقت کم است این وسواس باید چند برابر باشد.

به‌گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت، در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری اساتید تمام‌وقت حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت نیت و اتقان در کار، ارزش وقت طلاب و آموزش تربیت‌محور و غافل نشدن از خانواده، از موضوعاتی است که همیشه باید مد نظر اساتید باشد.

وی معلمی را کاری بسیار شریف و بزرگ دانست و با اشاره به این فراز دعای مکارم الاخلاق که "خدایا نیت من را به بهترین نیت‌ها ارتقا بده"، افزود: استادی که برای کار خود ارزش قائل شده و به قداست کار خود واقف است، نیت خود را پرداخت زکات علم قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: برای هر تدریسی اگر فکر کنیم که آخرین تدریس ما است قصد قربت می‌کنیم، زیرا اگر کسی همت خود را آخرتش قرار دهد، امیرمؤمنان(ع)، فرمودند که دنیای او تضمین می‌شود.

وی همچنین اتقان در تدریس را با مطالعه کافی دانست که استاد باید حتما علم خود را تازه کند و اظهار کرد: کار معلم و استاد، عمل صالح است که علاوه بر اخلاص، نیاز به اتقان دارد، یعنی درست و محکم انجام دادن کار، همان طور که پیامبر گرامی اسلام رحمت فرستادند بر هرکس که کار خود را محکم و کامل انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، تصریح کرد: طلبه‌ها امانت‌های امام‌زمان(عج) در دست اساتید هستند و زمان و وقتشان ارزشمند است، بنابراین استاد باید همیشه نسبت به ثانیه‌ها وسواس داشته و خسیس باشد، البته در عصر حاضر که همیشه وقت کم است این وسواس باید چند برابر باشد.

وی با پیشنهاد اینکه بعضی مطالب که آسان است را می‌توان به خود طلبه واگذار کرد و کلاس را به رفع اشکال مطلب سخت اختصاص داد، گفت: امروز عصر سرعت است و وقت تربیت اندک، پس طلاب تا جوان هستند برای مجاهده در میدان عمل آماده شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، یادآور شد: آموزش تربیت‌محور نکته مهم بعدی است که استاد باید علاوه بر تدریس خود، معلم اخلاق نیز باشد، زیرا طلبه باسواد اما بی‌اخلاق، ضرر خواهد رساند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    چه سند و مدرک برای این حرف داری
    • احادیث IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      عن النبی صلى اللَّه عليه وآله : العُلَماءُ اُمَناءُ اُمَّتي .۳. در صدر امانت ها طالبان علم نیستند؟