یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر با اشاره به برخی مسائل جزیره خارگ گفت: یکی از مسائلی که بانوان گرامی در جزیره دارند و بارها در جلسات با بنده مطرح کرده اند و کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما تقاضا داریم که مسؤلان محترم با جدیت رفع مشکل کنند مسأله زیرساخت های تفریحی اختصاصی بانوان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: نهاد خانواده از منظر اسلام قابل مقایسه با هیچ نهاد دیگری نیست؛ خانواده زیر بنا و اساس همه نهادهای ارجمند در اسلام است.

خطیب جمعه خارگ افزود: حکمت این قداست، در این عصر جاهلیت ثانی و جاهلیت مدرن، که باید آن را عصر خانواده‌ ستیز بنامیم بیشتر از همیشه در تاریخ روشن می‌شود. سران استکبار و استثمار تلاش می‌کنند در جهت تقدّس‌زدایی از خانواده، فرهنگ‌سازی نمایند.

وی در ادامه با تبریک روز بهزیستی و تأمین اجتماعی به کارکنان و تلاشگران این دو عرصه بر توجه ویژه به اسناد بالادستی و سند راهبردی تاکید کرد.

حجت الاسلام کارگر با پرداختن به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا گفت: برخی کارشناسان، قرن بیست و یکم را قرن آفریقا نامیده‌اند؛ این قاره پهناور، از ظرفیت‌های بی‌بدیلی برخوردار بوده و بی‌جهت نیست که از دیرباز مورد توجه استعمارگران قرار داشته است.

امام جمعه خارگ ادامه داد: پهنه آفریقا توسط نقاط حیاتی از جمله دریای مدیترانه، اقیانوس هند و اطلس، کانال سوئز و تنگه باب‌المندب احاطه شده است و همین کافی است تا آفریقا را یکی از برجسته‌ترین نقاط جهان به لحاظ دارا بودن ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی به شمار آوریم.

حجت الاسلام کارگر افزود: دیپلماسی دولت در توجه به آفریقا به عنوان یک چشم اندار، دارای اهمیت بالایی است و می تواند در جهت رشد اقتصادی و سیاسی و صدور تفکر انقلابی موثر باشد که از نگاه دولت محترم قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به برخی مسائل جزیره خارگ گفت: یکی از مسائلی که بانوان گرامی در جزیره دارند و بارها در جلسات با بنده مطرح کرده اند و کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما تقاضا داریم که مسؤلان محترم با جدیت رفع مشکل کنند مسأله زیرساخت های تفریحی اختصاصی بانوان است. هم بوستان شهیده مژده و هم پلاژ بانوان دارای نقص هایی است که باید برطرف بشود. قابل قبول نیست که خانوادگی در پلاژ آقایان بروند شنا کنند و خدای نکرده بی حرمتی به جامعه بانوان صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha