سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1099296
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
آغاز نشست محرم شناسی در مدر سه علمیه الزهرا (س) شوش

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، ماه محرم را ماه رشد و تکامل انسان دانست و گفت: این عبارت را باید با قلم دل نوشت، چرا که وصل بودن به امام حسین(ع)، باعث رشد و تکامل همه ما می‌شود و ما را به اوج معنویت، روحانیت، نورانیت و تکامل می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست محرم شناسی با هدف توانمند سازی طلاب همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش در مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش آغاز شد.

این نشست از ابتدای محرم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به مدت یک ساعت با سخنرانی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش و بیان احکام عملی و کاربردی توسط مدرس احکام، خانم زهره فروغیان در سالن اجتماعات مدرسه، با حضور طلاب شاغل و فارغ التحصیل برگزار می‌شود.

در این نشست، خانم موسوی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، ماه محرم را ماه رشد و تکامل انسان دانست و اظهار داشت: این عبارت را باید با قلم دل نوشت، چرا که وصل بودن به امام حسین(ع)، باعث رشد و تکامل همه ما می‌شود و ما را به اوج معنویت، روحانیت، نورانیت و تکامل می‌رساند. پس باید این دهه را دریابیم و صبح و شب و عصر نشناسیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) هم خودش را به اباعبدالله(ع) مرتبط می‌کنند و می‌فرمایند: (لأَندُبَنَّکَ صَباحا و مَساءً). پس ما هم باید شب و روزمان در محرم با امام حسین(ع) باشد.

وی گفت: حضرت عیسی(ع) می‌فرمایند: بهترین بندگان کسانی هستند که دیدنشان شما را به یاد خدا بیندازد، لذا بهترین مبلغ هم باید مبلغی باشد که دیدنش انسان را به یاد اباعبدالله(ع) بیندازد که این امر با وصل شدن و رنگ و بو گرفتن از امام حسین (ع) حاصل می‌شود.

موسوی با اشاره به وجیه بودن و جایگاه آن در زیارت عاشورا "اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَکَ وَجِیها بِالْحُسَینِ(ع) "، عنوان کرد: این عبارت کتاب زندگی و تعالی ما انسان هاست.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت جایگاه وجاهت امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) در این است که همه معصومین وجیها عندالله و مقام شفاعت دارند، اما سفینه الحسین و مصباح الهدی دو خصوصیت دارد که آن اسرع و اوسع بودن را شاهدیم، یعنی وسیع‌تر و سریعتر ما را به مقصد می‌رساند و این از باب رحمت خدا است که نترسیم و نگران عقب ماندن از غافله نجات نباشیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش گفت: با وسعت دستگیری که از طریق محرم ایجاد شده، باید تمام جان و مال و وقت مان را برای امام حسین(ع) بگذاریم و از غافله ترفیع درجه عقب نمانیم.

موسوی به تبیین اینکه به چه کسانی وجیها عندالله گفته می‌شود پرداخت و اظهار کرد: پدر از باب اینکه رأفت و محبت به فرزند دارد، سرپرست خانواده است و ازدواج دختر تنها از این باب فقط منوط به رضایت پدر است که پدر پیش قدم محبت بر فرزند در هر حادثه‌ای است.

وی تصریح کرد: واسطه فیض بودن ائمه(ع) هم از این لحاظ است که محبت و رأفت دارند و اگر ۱۰ برابر مخلوقات باز آفریده شود، از محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) کم نخواهد شد، زیرا مقام پدری دارند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش مبلغ دین را هم دارای وجاهت دانست و یادآور شد: اگر مبلغ از محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برخوردار شود، به وجاهت می‌رسد، زیرا از آن محبت، خداوند مبلغ را در بین مردم جا و وجاهت می‌دهد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش خاطرنشان کرد: این وجاهت و جایگاهی که ما از خدا به‌حق امام حسین(ع) می‌خواهیم، جایگاه محبت و ظرفیت است، اینکه ظرفیت وجودی ما، ظرف محبت شود، بنابراین مبلغ باید این محبت را در وجودش توسعه دهد که وجیه عندالله بشود.

موسوی اظهار کرد: مبلغ باید مردم را مبلغ عام بار بیاورد نه مستمع، یعنی کلام تبلیغ او به گونه‌ای باشد که با دل و جان شنونده عجین شود و بتواند برای دیگران تعریف و توصیف کند.

وی در توصیه پایانی خود به طلاب دینی گفت: مردم را به دین و مذهب بکشانیم و اسیر هجوم و ابزار فضای مجازی نباشیم، خداوند با وجود این‌ها ما را محک می‌زند که چقدر توکل داشته‌ایم و چه اندازه کار کرده‌ایم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha