شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس، به کارگیری روش‌های نوین برای مطالعه را یکی از مسیرهای گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: ایجاد، تقویت و حمایت از کافه کتاب‌ها، یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه متناسب با سلیقه جوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس، بر ضرورت توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: در راستای تأمین اعتبار برای ساخت کتابخانه‌ها، خصوصا کتابخانه مرکزی شیراز می‌بایست موضوع موثر مولدسازی در دستور کار قرار گیرد، همچنین لیست پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ها با میزان پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار مورد نیاز آنها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شود.

استاندار فارس به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس در حوزه‌های گردشگری و زیارتی اشاره کرد و افزود: با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با همکاری شهرداری شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، برای تأسیس و راه‌اندازی کتابخانه گردشگری و زیارت، برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام شود.

ایمانیه، بر ضرورت ساماندهی وضعیت سالن‌های مطالعاتی در جهت استفاده حداکثری جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: می‌بایست عشق به کتاب و مطالعه در دوران کودکی شکل بگیرد، بنابراین وظیفه داریم بیش از پیش، نوجوانان و جوانان را با کتاب و محتوای مفید و کاربردی آن، آشنا کنیم.

وی به کارگیری روش‌های نوین برای مطالعه را یکی از مسیرهای گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: ایجاد، تقویت و حمایت از کافه کتاب‌ها، یکی از راه‌های گسترش فرهنگ مطالعه متناسب با سلیقه جوانان است.

در پایان این جلسه کتاب "غفار اسد" به شرکت کنندگان معرفی و از اینفوگرافی پیشرفت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ رونمایی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha