یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش شمیم حسینی

حوزه / عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، با بیان اینکه شجاعت یکی از مهمترین صفات امام حسین(ع) و یارانش است، گفت: در حالی که شجاعت امام حسین(ع) و یارانش در میدان نبرد و تمام زمینه‌ها بی نظیر بود، گاهی طوری روضه می‌خوانیم که آنها را مظلوم جلوه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی روز گذشته در آیین سنتی مذهبی سفره برکت که همزمان با ششمین روز شهادت امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه موسی بن جعفر(ع) شهر برزک برگزار شد، به آداب و رسوم مردم سراسر کشور در قربانی کردن حیوانات و نذری دادن در مراسم شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه مردم برزک همزمان با ششمین روز شهادت امام حسین(ع) محصولات خودشان را سر سفره سیدالشهدا(ع) بیاورند، مصداق بذل و بخشیدن و نشانه علاقه‌مندی آنها به خاندان اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه امام حسین(ع) نیز در مکه فرمودند، هرکس می‌خواهد در راه ما جانش را بذل کند بیاید گفت: الان که نمی‌توانیم جانمان را بذل کنیم، پس بخشی از دست‌رنج خود را در راه امام حسین(ع) نذر می‌کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، با بیان اینکه شجاعت یکی از مهمترین صفات امام حسین(ع) و یارانش است، یادآور شد: در حالی که شجاعت امام حسین(ع) و یارانش در میدان نبرد و تمام زمینه‌ها بی نظیر بود، گاهی طوری روضه می‌خوانیم که آنها را مظلوم جلوه می‌دهیم.

وی به ۱۰ ویژگی و صفات انبیاء به نقل از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، خوش اخلاقی، غیرت، سخاوت، جوانمردی و شجاعت ۱۰ ویژگی انبیاء می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه شجاعت صفت بسیار مهمی است، به پنج نوع شجاعت اشاره کرد و گفت: شجاعت فقط در میدان نبرد نیست، بلکه شجاع کسی است که علاوه بر شجاعت در میدان نبرد، شجاعت اخلاقی برای غلبه بر نفس، شجاعت اجتماعی در تحمل بداخلاقی دیگران و شجاعت مالی در بذل و بخشش به نیازمندان و روضه خوانی نیز داشته باشد.

وی، غلبه بر گناه را مصداق شجاعت اخلاقی دانست و یادآور شد: کسی شجاعت اخلاقی دارد که نگاه به نامحرم و ناموس مردم نکند، فیلم مبتذل نبیند، مشروب نخورد و سر سفره حرام ننشیند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در جامعه تأکید کرد و گفت: کسانی که از ازدواج کردن و بچه دارشدن می‌ترسند، به خاطر ضعف باورهای آنها است.

وی با بیان اینکه جوانان با تدبیر و برنامه ریزی‌ می‌توانند همزمان درس بخوانند و ازدواج و فرزندآوی کنند، خاطرنشان کرد: انسان شجاع اهل شک و شبهه نیست و در مقابل انسان ترسو، به هیچ‌جا نمی‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه شهید حسین فهمیده، شهید خرازی، شهید باقری و شهید حججی از تمام ویژگی‌های شجاعت برخوردار بودند، اظهار کرد: اکثر شهدای کربلا در محاصره دشمن کشته شدند اما شبهه‌ای به دل راه ندادند.

وی، به تبلیغات گسترده و شبانه روزی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حالی که در کشورهای غربی خصوصا در اسرائیل و فرانسه اعتراضات ۲۵۰ هزار نفری علیه دولتمردانشان برگزار می‌شود و هیچ صحبتی از آن نمی‌شود، اما دشمنان اجتماعات ۱۵ الی ۲۰ نفره در ایران را بزرگ نمایی می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، غیرت، سهل الاحجاب و خوش اخلاقی را از صفات مثبت فرعون دانست و گفت: حضرت موسی(ع) فرمود، خداوند به خاطر این سه صفت مثبت به فرعون مهلت و عمر طولانی داد.

وی، تصریح کرد: فرعون هیچ موقع همسرش را در معرض دید نامحرم قرار نمی‌داد و مسئولی بود که همیشه در بین مردم حضور داشت و همیشه خوش اخلاق بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha