شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ة

حوزه / امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه در تأمین جهیزیه زوج‌های جوان از ظرفیت زکات استفاده شود، گفت: شورای زکات منطقه کاشان با تشکیل ستاد جهیزیه، از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی در عرصه تأمین جهیزیه زوج‌های جوان بیش از پیش استفاده نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، امروز در دیدار با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، راوند و برگزار کنندگان جشنواره فرهنگی ترویجی زکات منطقه کاشان، با بیان اینکه یکی از اقدامات امام زمان(عج) بعد از ظهور بحث زکات می‌باشد، اظهار داشت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم باید اجرایی شود و آمریکایی‌ها نیز تأکید دارند که نباید بگذاریم بیانیه گام دوم رهبر ایران تبدیل به گفتمان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه شورای زکات می‌تواند به یکی از بندهای هفت گانه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که متناسب با کارشان می‌باشد عمل کند، گفت: یکی از مصادیق عدالت در بند دوم بیانیه گام دوم، رسیدن حق به حق دار می‌باشد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در جشنواره فرهنگی ترویجی زکات منطقه کاشان، باید قرآن محور قرار گیرد، اظهار کرد: برای دعوت از سخنران، چاپ بروشور، کلیپ و تبلیغات محیطی در این جشنواره محور قرآن باشد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت این جشنواره برای آزادی زندانیان مالی نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: شورای زکات با کمک به آزاد سازی زندانیان مالی دست ستادیه را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باز بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه از ظرفیت هنر در شورای زکات استفاده شود، گفت: صدقات مستحبی کمیته امداد که به سمت شورای زکات جهت داده می‌شود در کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت استفاده شود.

وی با بیان اینکه به منظور شبهه زدایی باید فتوای مراجع به صورت شفاف درباره زکات واجب و مستحبی در جلسات مطرح شود، اظهار کرد: در جشنواره فرهنگی ترویجی زکات، به منظور ایجاد انگیزه از پرداخت کنندگان زکات در زمینه‌های مختلف دعوت شود.

امام جمعه کاشان، بر لزوم از بین بردن شبهات در عرصه پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: برای اینکه دین خدا را حاکم کنیم ممکن است چندین طرح برای کم کردن گناه ارائه شود، اما فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر حفظ شدن دو سوم دین کسی که در سن جوانی ازدواج می‌کند باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در تأمین جهیزیه زوج‌های جوان از ظرفیت زکات استفاده شود، خاطرنشان کرد: شورای زکات منطقه کاشان با تشکیل ستاد جهیزیه، از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی در عرصه تأمین جهیزیه زوج‌های جوان بیش از پیش استفاده نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه باید شرایط هم افزایی مؤسسات خیریه در کمک به نیازمندان را فراهم کرد، یادآور شد: برای کمک یکسان به نیازمندان و جلوگیری از موازی کاری بین موسسات خیریه، باید هم افزایی در این زمینه صورت گیرد.

وی عملیاتی شدن مصوبات شورای زکات را ضروری دانست و گفت: شورای زکات از ظرفیت فرمانداری و دفتر امام جمعه کاشان در عملیاتی شدن مصوبات استفاده نماید.

شایان ذکر است جشنواره ترویجی فرهنگی زکات منطقه کاشان «شمال استان اصفهان» نیمه دوم مهرماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی در شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha