یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس حوزوی گفت: دلاوری‌ها و جانفشانی‌های فراوانی از زنان حماسه‌ساز درعاشورا بروز و ظهور یافت که تا ابد بر تارک تاریخ حک گردید.

صغری آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تحلیل درس‌ها و عبرت‌های مکتب عاشورا گفت: آنچه که انقلاب اسلامی ما را بیمه کرده و از هجمه‌های بیگانگان مصون نگه داشت، جریان عاشورا و عبرت‌ها و پیام‌هایی است که از نهضت سیدالشهدا(علیه السلام) در جامعه ما جاری است.

وی در ادامه با تأکید بر نقش زنان در نهضت و قیام عاشورا اظهار کرد: همراهی زنان و بانوان با کاروان قیام حسینی، نشان داد که زنان می‌توانند در شکل‌گیری بزرگترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش، سهمی عظیم و افتخارآفرین داشته باشند، همچنان که دلاوری‌ها و جانفشانی‌های بانوان در قیام عاشورا تا ابد بر تارک تاریخ حک گردید.

آقاپور با اشاره به فهم بالای ملت ایران از نهضت عاشورا و پیام‌های الهام بخش آن، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، با الگوگیری از قیام حسینی توانست، رویش‌های قابل توجهی را در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و همچنین غلبه بر شبیخون ‌های مختلف فرهنگی، در دامان خود پرورش دهد که مصادیق آن را در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن نیز در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در کشور شاهد بودیم.

وی در ادامه، شهدا و مدافعان حریم جمهوری اسلامی ایران را تربیت یافتگان مکتب عاشورا و تربیت مادرانی انقلابی دانست و افزود: در این مکتب، خرازی‌ها، سلیمانی‌ها، علی وردیها، عجمیان‌ها و....پرورش یافتند که توانستند حسین وار و عباس گونه در برابر یزیدیان روزگار، از صدام لعین گرفته تا داعشیان و گروه‌های فتنه‌گر داخلی و خارجی مردانه بایستند.

فعال فرهنگی گفت: اگرچه امروز دشمن در یک تاکتیک رسانه‌ای و جنگ ترکیبی سعی دارد تا به هویت حسینی و عاشورایی این ملت خدشه وارد کند، ولی نمی‌داند که خون جاری شده در ۱۴ قرن پیش همچنان در رگ‌های آزادی‌خواهان در جوش و خروش است.

آقاپور خاطرنشان کرد: برخلاف همه تلاش‌ها و دست و پا زدن‌های دشمن در خاموش کردن نوری که اهل بیت‌(علیهم السلام) آن را روشن کرده‌اند، امسال شاهد بودیم که در پایتخت حسینی با درهم آمیختن شور و شعور، محافل و عزاداری‌ها جلوه‌ای پررنگ‌تر و متفاوت‌تر داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همراهی زنان با کاروان حسینی به ویژه پرچمدار این جریان یعنی حضرت زینب(سلام الله علیها) که پیام آور عاشوراست، به جهانیان نشان داد که وقتی حرف از احقاق حق باشد، قدرت زن و مرد در عرصه پیکار یکی می‌شود و زنان صالحه می‌توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی، همپای مردان گام بردارند و مجاهدت کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha