چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جلسه طلاب جدیدالورود آذربایجان‌غربی با مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر بتوانیم به درستی و بدون کم و کاستی معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب علوی را به دنیا منتقل کنیم، عالم شیفته و شیعه ائمه خواهند شد و شما طلاب که در اول راه هستید، باید قاعدتا در یک برنامه چند ساله تلاش کنید تا این امر را محقق کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین فاضل شب گذشته در جلسه میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آذربایجان غربی که در مدرسه علمیه امام علی(ع) شهرستان سلماس برگزار شد، اظهار داشت: طلبگی و وارد شدن به این مسیر، زنده نگه داشتن اهداف و حرکت اهل بیت(ع) است و در روایتی امام رضا(ع) می‌فرمایند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»، فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا، خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می‌کردند».

وی ادامه داد: این حدیث به خوبی نشان می‌دهد که هدف طلبگی احیای امر ائمه معصومین است و حضرت در حدیث فوق برای طلاب علوم دینی به دلیل زنده نگه داشتن مکتب نورانی اهل بیت(ع) طلب خیر می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم به درستی و بدون کم و کاستی معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب علوی را به دنیا منتقل کنیم، عالم شیفته و شیعه ائمه خواهند شد و شما طلاب گرانقدر که در اول راه هستید، باید قائدتا در یک برنامه چند ساله تلاش کنید این امر را محقق کنید.

وی گفت: سربازی امام زمان(عج) بسیار با ارزش است، اما شرایط و ویژگی‌هایی روحی، جسمی و علمی دارد که باید رعایت کرد و بدون داشتن آن لوازم، نمی‌شود به حقیقت سربازی حضرت دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل تصریح کرد: عمر طلبه چون با معارف الهی و تبیین آن به مردم و دعوت آن‌ها به سوی حق تعالی و مسیر درست و صحیح سر و کار دارد، با برکت است و باید در طول زندگی و عمر خودمان، طلبگی‌مان را حفظ کرده و بدان پایبند باشیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha