چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
photo_2023-08-18_01-33-17.jpg

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تبلیغ معارف الهی از رسالت پیامبران و اهل بیت(ع) بوده و این مسئولیت در عصر غیبت بر عهده عالمان دین و طلاب و خواهران طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور شامگاه پنجشنبه در دیدار با طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل با اشاره به آیه «وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ»، اظهار کرد: قرآن بر قلب نبی مکرم اسلام(ص) نازل شد تا از طریق ایشان مردم را هدایت کند. آثار تربیتی بی‌شماری در بطن آیات این کتاب آسمانی نهفته است که باید توسط مفسران به مردم تبیین شود.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان مسئولیت تبیین معارف الهی را بر عهده داشتند و خود را وقف این مسیر ارزشمند کرده بودند، در عصر غیبت این مسئولیت مهم بر عهده طلاب و عالمان دین است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرارگیری در مسیر طلبگی را از توفیقات الهی دانست و گفت: فراگیری علوم دینی و تبیین معارف اسلامی به منزله دفاع از مکتب و نهضت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رأس آنها سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) لطف بزرگی از جانب خداوند است، بیان کرد: بنا به فرمایش امام صادق(ع) کسی که خداوند خیرخواه اوست محبت سیدالشهدا(ع) و زیارتش را در دلش قرار می‌دهد.

مسئولیت تبلیغ دین بر عهده بانوان طلبه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha