سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1104202
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
تصاویر/ آئین اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدید الورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل

حوزه/ آئین اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آئین اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۱) و میثاق با شهدا ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع سیکل شامگاه جمعه در معراج شهدای اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام امینی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان دوره میثاق طلبگی، بیان کرد: برگزاری دوره های میثاق طلبگی در سراسر کشور در حال اجرا است ولی به نظر بنده بهترین حوزه ای که این دوره ها را برگزار می کند استان خوزستان است چرا که در این استان روحانیون فاضل، آگاه و باانگیزه ای مانند شمع به پای داوطلبین و طلاب جدیدالورود می سوزند و به آنها خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به حدیث «کُن عَلی عُمرِکَ اَشَحُّ مِنکَ عَلی دِرهَمِکَ وَ دینارِک» از پیامبر اکرم ابراز کرد: باید بیشتر از مقداری که به دنیا و امکانات دنیوی فکر می کنیم به عمر و زندگی خود فکر کنیم چرا که همه ی سرمایه ی اصلی ما عمر ماست.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیث «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر» از امیرالمومنین علی (ع) بیان داشت: نباید فرصت های زندگی خود را از دست بدهیم یکی از بهترین و مهمترین فرصت زندگی فرصت نوجوانی و جوانی است.

وی گفت: باید برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و مسیر زندگی خود را با فکر، عقل و شجاعت انتخاب کنید و از سختی ها و مشکلات پیش رو نترسید.

حجت الاسلام امینی عنوان کرد: بی پناه ترین نسل، نسل امروز است و من و شما وظیفه داریم با خوب درس خواندن و مهذب شدن خود پناه این نسل بی پناه باشیم و آنها را با دین، معنویت و اخلاق آشنا کرده و به راه راست هدایت کنیم.

در بخش دیگر این برنامه مراسم روضه خوانی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت برگزار شد.

در پایان این مراسم داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان با قرائت میثاق نامه‌ای در جوار شهدای تازه تفحص شده ی جنگ تحمیلی، ضمن عهد و میثاق با حضرت صاحب‌الزمان(عج)، برای حضور در مسیر سخت اما روشن سربازی حضرت حجت(عج) اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha