دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ خدمت رسانی موکب شهید موسوی در مسیر بازگست زائرین اربعین در کرمانشاه

حوزه/ ­همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، بیانیه قدردانی ستاد اقامه نماز کشور در برگزاری نماز جماعت در جوار موکب‌های اربعین، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، بیانیه قدردانی ستاد اقامه نماز کشور در برگزاری نماز جماعت در جوار موکب های اربعین، منتشر شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

راه پیمایی مقدس و با شکوه اربعین ۱۴۴۵هجری قمری برگ زرینی بر تاریخ گرامیداشت نهضت حسینی (ع) افزود و نشان داد که امت مسلمان مصمم به تمدن سازی و ایجاد تحول در پرتو معارف قران مجید و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

حضور پرشور و سرشار از شعور حدود سی میلیون مسلمان از همه مذاهب اسلامی و پنج قاره جهان و حتی برخی از پاک فطرتان اهل کتاب در راهپیمایی اربعین بیانگر تعمیق و گسترش بیداری و مقاومت اسلامی با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی و خلق مناسبات و فرهنگ جدیدی در روابط بین الملل است.

پیام راهپیمایی اربعین همانا حرکت برمدار ثقلین و اعلام برائت جهان اسلام از بی عدالتی و استعمار و تفرقه افکنی در عصر کنونی است. درخشش ملت ها و دولت های ایران و عراق و موکب داران سخاوتمند و عاشقان و خادمان مکتب حسینی و مواسات نیکوکاران و مشارکت آگاهی بخش فضلاء و علمای اعلام در برنامه ریزی و سازماندهی این حرکت مردمی در خور قدردانی و موجب مباهات است.

نقش آفرینی بانوان پارسا و جوانان برومند و تحرک چشم نواز کودکان و نوجوانان در این راه پیمایی اعجاب انگیز و حماسی افکار عمومی جهانیان را متوجه قدرت و عظمت امت واحده و پویایی مکتب جاودان اباعبدالله الحسین علیه السلام کرده است.

راه پیمایی اربعین امسال از دیدگاه اهل معرفت رستاخیز معنویت و فضیلت و نویدبخش آمادگی ملتها برای استقبال از موکب آسمانی قائم آل محمد علیه السلام و طلیعه ظهور آخرین منجی و وارث پیغمبر اعظم صلوات الله علیه به شمار می آید.

از یک زاویه دیگر راه پیمایی اربعین مدرسه اتحاد و تمرین اخوت اسلامی و تعلیم رموز و اصول وحدت و همبستگی مسلمین است.حضور جوانان و علمای اهل سنت در این حرکت عظیم معنوی حاکی از تکامل بیداری اسلامی وخذلان استکبار جهانی در منطقه است.

ستاد اقامه نماز کشور از مساعی افتخار آفرین همه خدمتگزاران و دست اندرکاران این رویداد بزرگ صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این مراسم عزت آفرین، اقامه نماز جماعت در جوار موکب ها و مساجد و نمازخانه های مستقر در راههای مواصلاتی در ایران و عراق بوده است.

پیوند توحید و ولایت و امامت و عبادت از زیباترین جلوه های حرکت اربعین و از مهمترین آموزه های نهضت کربلاست.از این رو از مجاهدتهای ستاد مرکزی اربعین و مردم نمازگزار و امامان جماعت و موکب داران موحد و همکاران سخت کوش در ستاد اقامه نماز و دستگاهها قدردانی به عمل می آید.

ضمن سپاس بی کران به درگاه الهی، به روان پاک امام خمینی رضوان الله علیه و شهدای عزیز بالاخص شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس درود می فرستیم و برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام سیدعلی خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه سلامت و عزت روز افزون خواستاریم.

ستاد اقامه نماز کشور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha