شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار رزمجو

حوزه/ سردار رزمجو درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۸۵۰ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار ۲۰گانه سپاه امام صادق(ع) در ستاد و رده‌های مختلف تهیه و تنظیم شده که مهمترین آنها رژه نیروهای مسلح است که در روز اول هفته دفاع مقدس پس از اذن از شهدا در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر امروز در نشست خبری در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایام و روزگاری بر انقلاب اسلامی گذشت که بسیار تاریخی و در ابعاد مختلف برای جهان اسلام مثال زدنی است؛ مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات، عزت‌ها، اقتدارها و جانفشانی‌ها برای دفاع از دین خدا و خاکریزهای اصلی انقلاب اسلامی در جهاد اربعه در زمین، هوا و دریا حماسه آفرینی شد.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام توانستند یک نظام الهی و معنوی و متکی بر اندیشه، فکر و خرد برخاسته از ایمان را تحکیم ببخشند؛ فرهنگ ایثار و شهادت مبنی بر ارزش‌های الهی را صادر کنند و همه ارزش‌هایی که بر اساس آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار از تاریخ صدر اسلام برای ما به ارمغان آورده شده با همان ویژگی‌ها در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

سردار رزمجو ادامه داد: تمام ملت قهرمان و سلحشور در اقشار مختلف زن و مرد بر اساس اراده الهی و غیرت دینی با گام‌های مصمم طبق آیات الهی با جان و مال آمدند و از دین خدا دفاع کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر با بیان اینکه حماسه‌های دوران دفاع مقدس عبرت آمیز و الگویی برای تمام دنیاست عنوان کرد: هر کس به نوبه‌ خود می‌تواند بر اساس ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس در مقابل کاخ‌های ظلم و ظلم بایستد و پیروز شود؛ در دوران جنگ با حداقل امکانات و حداکثر سلاح برنده همچون ایمان، تقوا، ایثار و فداکاری، شهادت و ولایت‌مداری توانستیم بر سلاح و تجهیزات و انسان‌های بلوک‌های غرب و شرق آن زمان که رژیم بعث عراق را مستمسک خود قرار داده بودند پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس ما طولانی‌ترین مقاومت ملت قهرمان و مصمم در مقابل دنیا بود گفت: همه ابزار، افکار، تجهیزات و انسان‌های تا بن دندان مسلح در مقابل انقلاب اسلامی نوپا قد علم کردند اما مقاومت ملت ایران همراه با نیروهای مسلح و تدابیر حکیمانه حضرت امام (ره) به عنوان فرمانده کل قوا همه قدرت‌های سلطه‌گر را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

سردار رزمجو در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۸۵۰ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی و اقشار ۲۰گانه سپاه امام صادق(ع) در ستاد و رده‌های مختلف تهیه و تنظیم شده که مهمترین آنها رژه نیروهای مسلح است که در روز اول هفته دفاع مقدس پس از اذن از شهدا در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت انتقال تجربیات به نسل جدید گفت: در این راستا نمایشگاهی در مصلا نماز جمعه با حدود ۳۰ غرفه پیش‌بینی شده که در آن برخی تجهیزات و دستاوردهای دفاع مقدس و اکنون، در علوم و فنون و سایر مراکز صنعتی در این غرفه‌ها سازماندهی می‌شوند و به مدت یک هفته در معرض دید اقشار مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان قرار خواهد گرفت؛ با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش آموزان نیز به این نمایشگاه می‌آیند تا توانمندی‌ها را ببینند و به آینده امید داشته باشند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در خصوص کارهای صورت گرفته توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه عنوان کرد: در این راستا با مشارکت سه پتروشیمی مستقر در استان، یک هزار و ۶۶٨ بسته جهیزیه به ارزش هر بسته، ۱۰۰ میلیون تومان و ۵٠٠ دستگاه کولر گازی بین مددجویان کمیته امداد و فقرا به ارزش ١٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اهداء شد.

سردار رزمجو اضافه کرد: پروژه‌های بزرگی در راستای محرومیت زدایی در دست اقدام است که مهمترین آنها لایروبی ۶۵ کیلومتر رودخانه حلّه با پیشرفت ۴٠ درصدی، ایجاد دیوار بتنی مسلح در محله حسین آباد و ولی آباد دشتستان برای جلوگیری از نفوذ بارندگی‌ها به منازل مردم و اهداء ٢٠٠ منزل برای مددجویان کمیته امداد علاوه بر بسته‌های معیشتی در هفته وحدت بین همه مددجویان از جمله اهل سنت توزیع خواهد شد.

وی درباره برخی تحرکات دشمن تصریح کرد: با اینکه دشمن طراحی‌های پیچیده‌ای هم در حوزه ابزار، امکانات و خودفروشی‌هایی در درون به کار گرفت و حتی به وفور اسلحه سرد و گرم وارد کشور شد اما با کمک خدا و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی همه این‌ها دستگیر شدند و هیچگونه حادثه امنیتی وجود نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha