یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حفظ آثار

حوزه / مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقل مجالس شده و در هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد جمهوری اسلامی ایران به عنوان وزنه‌ای در دنیا باید حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: امام خمینی(ره)، جنگ را یک نعمت عنوان کردند، لذا نپرداختن صحیح به جنگ، حقیقت دفاع مقدس و دستاوردهای آن، باعث ایجاد ابهاماتی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس قدرت بازدارندگی است که نیاز به تفسیر و بازخوانی دارد، باید در خصوص قدرت دفاعی در ابعاد مختلف بحث و گفت‌وگو کرد، چرا که قدرت دفاعی صرفا داشتن موشک و جنگنده نیست.

سردار ظفری عنوان کرد: تعریفی که از قدرت بازدارندگی ارائه شده این است که هنگامی که بین دو کشور درگیری ایجاد می‌شود، ظرفیت طرف متخاصم به اندازه‌ای باشد که در زمان حال کاری را انجام دهد که به درد صدها سال بعد از خودش و نسل‌های بعدی بخورد.

وی تصریح کرد: وقتی ما موفق شدیم از مرزهای سیاسی عبور کنیم و تمدن اسلامی را شکل دهیم، دشمن احساس شکست می‌کند و نگران می‌شود و این قدرت بازدارندگی دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقل مجالس شده و در هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان وزنه‌ای در دنیا باید حضور داشته باشد و این از برکات دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خطاب به اصحاب رسانه یادآور شد: از کلیه اهالی رسانه تقاضا دارم که ناگشوده‌های دفاع مقدس را برای نسل چهارم انقلاب باز و ناگفته‌ها و ناشنیده‌های دفاع مقدس را برای مردم تشریح کنید، حتی اگر لازم است تشکلی در این راستا تشکیل دهید.

وی بیان کرد: در حوزه امنیت ملی حرف‌های فروانی وجود دارد که ۸ سال دفاع مقدس باعث شد مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور نه تنها حفظ شود، بلکه خط قرمزی برای جهانیان باشد که نتوانند از آن عبور کنند.

سردار ظفری با بیان اینکه امروز خورشید اسلام ناب طلوع کرده و با هیچ ابزاری خاموش نمی‌شود و عالم را فراگرفته است، اظهار کرد: جناح‌گرایی و پرداختن به حواشی آسیبی برای تشکیل حکومت جهانی است، چرا که همه ما در آن راستا تلاش می‌کنیم.

وی اذعان کرد: نخست باید خودمان دفاع مقدس را به خوبی بشناسیم و سپس دفاع مقدس را به دنیا بشناسانیم و این انتظاری است که از یک خبرنگار انقلابی می‌رود.

جوانان محوریت برنامه‌های دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: محوریت برنامه‌های امسال در بزرگداشت سال‌روز هفته دفاع مقدس جوانان خواهند بود.

وی تأکید کرد: همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان ادوار مختلف عرصه دفاع‌مقدس تحت عنوان "از دیروز تا امروز" در آستانه ورود به هفته دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد که در این همایش از یک میلیون پیشکسوت ادوار مختلف در سراسر کشور با حضور وبیناری مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

سردار ظفری با بیان اینکه قریب ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم پیشکسوت متعلق به یک نسل نیست و نمی‌توان گفت ایثارگری فقط مختص به دوران جنگ تحمیلی است، بر همین اساس در این همایش از تمامی پیشکسوتان عرصه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همایش مشق واگذاری مفاهیم ناب دفاع‌مقدس به نسل جوان است که در تمامی شهرها برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته و در راستای کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان، برنامه‌ریزی‌های متعددی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است، گفت: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا در استان در قالب اقشار مختلف برگزار شده، ضمن اینکه برنامه‌هایی نظیر فصل شیدایی، اثرگذاری بالایی در جامعه داشت، نمایشی که نشان‌دهنده پیوند تاریخ اسلام با دفاع‌مقدس بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha