شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کیش

امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: تبادل دانش و تجارب در حوزه‌های علمی، ادبی، هنری و اجتماعی می‌تواند به فهم و همدلی بیشتر مسلمانان و بهبود روابط بین ملت‌ها و قومیت‌ها منجر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با تأکید بر ضرورت تعهد و همدلی مسلمان‌ها برای دستیابی به ارزش‌های مشترک گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، درباره همکاری و وحدت اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک می‌فرماید: «انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم، و اتقوا الله لعلکم ترحمون» که این آیه بر وحدت و همبستگی مسلمانان تأکید دارد و ما را به آن تشویق و ترغیب می‌کند که در بین خود به صلح و اصلاح روابط بپردازیم.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان این که تعامل و همکاری بین مسلمانان به دستیابی به رحمت و برکات الهی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: امروزه ما مسلمانان برای دستیابی به ارزش‌های مشترک نیازمند همکاری، همبستگی، صلح، روابط اسلامی و تعامل با همدیگر هستیم.

وی با اشاره به وحدت به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارزشهایی که اسلام بر آن تأکید می‌کند، اظهار داشت: وحدت در اسلام به‌عنوان مبنای تعامل و همکاری در جهان مطرح است؛ اسلام از ما می‌خواهد اختلاف و تفاوت‌هایمان را تبدیل به آشتی کنیم.

شیخ یعقوب شمس، یکی از بزرگترین چالش‌های جهان امروز را فقر و نابرابری دانست و گفت: اسلام به ما تکلیف می‌کند تا با همکاری و تعاون به حل این مشکلات بپردازیم و امروزه همکاری اسلامی می‌تواند شامل اقداماتی مانند کمک به کشورهای محروم و ارائه کمک‌های انسانی در مناطق بحرانی و پشتیبانی از برنامه‌های توسعه اقتصادی باشد.

وی افزود: با توجه به تنوع زیستی، فرهنگی و زبانی مسلمانان در سراسر جهان، همکاری در زمینه فرهنگ و آموزش نیز می تواند بسیار حیاتی باشد؛ چرا که تبادل دانش و تجارب در حوزه‌های علمی، ادبی،هنری و اجتماعی می‌تواند به فهم و همدلی بیشتر بین مسلمانان و بهبود روابط بین ملت‌ها و قومیت‌ها منجر شود.

امام جمعه اهل سنت کیش خاطرنشان کرد: همکاری اسلامی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در حل بحران‌ها و منازعات منطقه‌ای داشته باشد.

شیخ یعقوب شمس تأکید کرد: برقراری صلح، ایجاد دموکراسی و حفظ حقوق بشر از جمله اهدافی هستند که می‌توان با تعامل و همکاری اسلامی در جهان محقق کرد.

وی در پایان گفت: همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک نیازمند تعهد و همدلی ما مسلمان‌ها است، باید بدانیم با اجتماع، وحدت و همکاری در جهان اسلام می‌توانیم به واقعیت‌های اسلامی و ارزش‌های آن در جهان نزدیک شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha