جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است، گفت: مهم‌ترین سلاح فلسطینی‌ها در انتفاضه الاقصی، سنگ و چاقو بود، اما امروز گروه‌های فلسطینی با موشک‌های مختلف به اراضی اشغالی از جمله تأسیسات حیاتی در تل آویو حمله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ما باید قدر امنیت جامعه اسلامی را بدانیم و از این امنیت مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که امن است خاطرش آرام است، افزود: از تأثیرگذاری امنیت در پیشرفت اقتصادی، رشد فرهنگی، جهش صنعتی و جمعیتی و تأثیرگذاری آن بر همه شاخه‌های توسعه و حیات انسانی و به نقش بنیادین آن در همه عرصه‌ها نباید غافل شد.

امام جمعه چهاربرج، با بیان اینکه جامعه ایمن را انسان‌های امین می‌سازند، گفت: باید موانع اجرای آموزه‌های اسلامی را بر طرف کرده و بتوانیم اسلام را در جوامع جاری و ساری کنیم که این آموزه‌ها امنیت آفرین هستند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه امنیت از دیدگاه معارف و فرهنگ اسلامی و علوی(ع) مفهوم وسیعی داشته و عرصه‌های فردی و اجتماعی و زمینه‌های داخلی و خارجی و عرصه‌های مختلف را شامل می‌شود، گفت: در همه این عرصه‌ها نیروی انتظامی می‌تواند مایه آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه به سالگرد هتک حرمت به مسجد الاقصی توسط سردمداران رژیم منحوس صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این جنایت صهیونیست‌ها باعث به وجود آمدن انتفاضه جدیدی شد که به انتفاضه الاقصی معروف شد.

امام جمعه چهاربرج، با اشاره به اینکه از انتفاضه الاقصی تا کنون در فلسطین اتفاقات زیادی افتاده است، گفت: تعمیق اتحاد علیه صهیونیستها، تسلیح کرانه باختری و شکل‌گیری گروه‌های مقاومت در این منطقه مهم‌ترین تحول در منازعه فلسطین رژیم صهیونیستی طی ۲۳ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سلاح فلسطینی‌ها در انتفاضه الاقصی، سنگ و چاقو بود، اما امروز گروه‌های فلسطینی با موشک‌های مختلف به اراضی اشغالی از جمله تأسیسات حیاتی در تل آویو حمله می‌کنند.

امام جمعه چهاربرج به درهم ریختگی انسجام درونی صهیونیست‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در پنج سال اخیر، پنج انتخابات در سرزمین‌های اشغالی برگزار شده و چند کابینه موقت روی کار بوده و کابینه کنونی به ریاست نتانیاهو نیز در شرایط زوال قرار دارد.

وی از دست رفتن قدرت بازدارندگی ارتش صهیونیست‌ها را از دیگر آثار این شرایط برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها، یک سوم جوانان اسرائیلی تمایلی به استخدام در نهادهای نظامی ندارند و این‌ها داده‌های خطرناکی برای صهیونیست‌ها است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به تشدید مهاجرت معکوس شهروندان اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: این تهدید جدی برای تل‌آویو است که نتوانسته‌ خواسته شهروندان را برآورده کند و لذا نخست وزیر جنایت کار این رژیم برای اینکه از این وضعیت فرار کند تا در افکار عمومی بیش از این آبرویش نرود، پروژه‌ای به نام عادی سازی روابط با کشورهای عربی را شروع کرده است.

امام جمعه چهاربرج، با بیان اینکه نتانیاهو برای دستیابی به اهداف خود موانعی دارد، اظهار کرد: شواهد و قرائن حاکی از این است که عربستان عجله‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نداشته و شرایطی از جمله تشکیل دولت فلسطین را مطرح کرده اما با توجه به فرصتی‌طلبی‌های بن سلمان، هرگونه اقدام غیرقابل منتظره، بعید نیست.

حجت الاسلام جلالی، در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط والدین با مدارس و پیگیری وضعیت تحصیلی و آموزشی فرزندان خویش، گفت: والدین با دیدگاه نظارتی، در رابطه با پیگیری وضعیت فرزندان خود در مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

وی هم چنین به درمانگاه چهاربرج و حضور پزشکان در این درمانگاه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هرچند امکانات در درمانگاه کم بوده و پاسخگوی شهرستان نیست، ولی همین هم که هست باید قدر دانسته و از طرف دیگر برای بهبود شرایط تلاش کرد.

امام جمعه چهاربرج با قدردانی از پزشکانی که در این شرایط در شهرستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: پزشکانی که می‌آیند را باید تکریم کرد که با این امکانات کم، قبول کرده و برای خدمت به چهاربرج آمده‌اند و بنده نیز به نوبه خود از زحمات و تلاش‌های این پزشکان و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

حجت الاسلام جلالی هفته نیروی انتظامی را به فرماندهی و پرسنل انتظامی شهرستان تبریک گفت و از خدمات و تلاش‌های آنان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha