یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با حمایت قاطع از ملت فلسطین و محکومیت جنایات گذشته و حال جنایتکاران اسرائیلی و آرزوی پیروزی نهایی مظلومان فلسطین بر رژیم اشغالگر قدس و نابودی هرچه سریع‌تر آن، از همه شخصیت‌ها، نهادها و سازمان‌های داخلی و خارجی می‌خواهد که با درک شرایط کنونی، به حمایت صریح از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل برخاسته و تکلیف شرعی و انسانی تاریخی خود را به انجام رسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در بیانیه ای حمایت خود قاطع از ملت فلسطین و محکومیت جنایات گذشته و حال جنایتکاران اسرائیلی را اعلام کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَأَنتُمۡ أَشَدُّ رَهۡبَةٗ فِی صُدُورِهِم مِّنَ ٱللَّهِۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمۡ قَوۡم لَّا یَفۡقَهُونَ # لَا یُقَٰتِلُونَکُمۡ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرٗی مُّحَصَّنَةٍ أَوۡ مِن وَرَآءِ جُدُرِۭۚ بَأۡسُهُم بَیۡنَهُمۡ شَدِیدۚ تَحۡسَبُهُمۡ جَمِیعٗا وَقُلُوبُهُمۡ شَتَّیٰۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمۡ قَوۡم لَّایَعۡقِلُونَ

خدا را سپاس می‌گوییم که بار دیگر دست انتقام الهی از آستین فرزندان مظلوم و مقتدر فلسطین بیرون آمد و بر فرق رژیم جعلی، غاصب، کودک‌کش و پوشالی اسرائیل فرو نشست. عملیات گسترده، وسیع، دقیق، حیرت‌انگیزه و غافلگیرانه طوفان الاقصی نشان داد که دوران بزن در رو به پایان رسیده و رژیم اسرائیل باوجود سال‌ها تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ درباره قدرت نظامی و اطلاعاتی خود، امروز بالاترین سطح شکنندگی و پایین‌ترین سطح از توان نظامی و اطلاعاتی قرار دارد.

قریب ۸۰ سال از اشغال ناجوانمردانه سرزمین فلسطین و بیرون‌راندن مالکان آن سرزمین به دست حزب صهیونیزم بین‌الملل و با همراهی و همکاری قدرت‌های استکباری می‌گذرد. در این دوران سخت و جان‌فرسا هزاران فلسطینی، از زن و مرد و کودک و پیر و جوان به دست اشغالگران پرقساوت به شهادت رسیده و یا زخمی شده و یا به اسارت درآمده‌اند. دهه‌ها بود که رژیم نژادپرست و تروریست اسرائیل، با همکاری آمریکای جنایتکار و اروپای منافق و با در اختیارداشتن پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی، نهایت بی‌رحمی و قساوت را علیه مردمی با دستان خالی به کار می‌گرفت؛ مردم مظلومی که پیش‌تر، جز فریادهای گلوهای خسته و سنگ و کلوخ، در مقابل ستمکاران سلاحی در اختیار نداشتند. تصور باطل و خیال خام سردمداران اسرائیل این بود که قوی‌ترین و شکست‌ناپذیرترین ارتش دنیا را در اختیار داشته و هیچ ارتشی یارای رویارویی با آنان را ندارد. اما از آنجا که خداوند وعده داده که یاور مظلومان و خصم ستمکاران است، در یک دهه اخیر و با همت و تلاش جوانان باانگیزه جریان مقاومت و تجربه و تدبیر سرداران پرافتخاری چون شهید سپهبد قاسم سلیمانی، معادلات سیاسی و نظامی منطقه به سود جبهه مقاومت اسلامی و مردم فلسطین و به زیان رژیم غاصب اسرائیل، شرکا و پادوهای آنان تغییر کرد و امروزه اسرائیل نه با نوجوانان و جوانان بی‌سلاح، بلکه با گروهی از رزمندگان بااراده، جان‌برکف، مسلح به سلاح‌های پیشرفته و انگیزه‌های پولادین مواجه است، که به هیچ روی توان مقابله با آنان را ندارد.

امروز مردم غاصب اسرائیل بیش از هرزمان، ناامید، افسرده، ترسان و نگران از آینده نامعلوم خویش و مردم فلسطین بیش از هر زمان، امیدوار، باانگیزه، خوش‌بین به آینده و آماده واردساختن آخرین ضربه بر پیکر رژیم منحوس صهیونیستی هستند. در شرایط کنونی منطقه و جهان وحدت و اتحاد کشورها و ملت‌های مسلمان برای مقابله مؤثر با جنایات احتمالی رژیم خونخوار اسرائیل علیه مظلومان فلسطین ضرورت دارد. عملیات طوفان الاقصی بهترین دلیل بر صدق سخن مقام معظم رهبری بود که خطاب به کشورهای متمایل به برقراری رابطه با اسرائیل فرمودند که «بر روی اسب بازنده شرط بندی نکنند!»

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با حمایت قاطع از ملت فلسطین و محکومیت جنایات گذشته و حال جنایتکاران اسرائیلی و آرزوی پیروزی نهایی مظلومان فلسطین بر رژیم اشغالگر قدس و نابودی هرچه سریع‌تر آن، از همه شخصیت‌ها، نهادها و سازمان‌های داخلی و خارجی می‌خواهد که با درک شرایط کنونی، به حمایت صریح از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل برخاسته و تکلیف شرعی و انسانی تاریخی خود را به انجام رسانند.

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha