یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سیاستگذاری حقوق اقوام و مذاهب باید متناسب با نگاه مقام معظم رهبری و با تغییر دولت‌ها متغیر نباشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: اهداف و سیاست‌های ائتلاف جبهه انقلاب اسلامی مطلوب است اما این اهداف و سیاست‌ها باید در مقام عمل خود را نشان دهد.

امام‌ جمعه زاهدان افزود: مهم است که سماحت و سعه صدر به خرج داده و دایره را گسترده بگیریم تا جذب حداکثری داشته باشیم و در گام بعد بتوانیم به اهدافی که برای این جبهه داریم برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: باید اعتماد عمومی مردم را حفظ کنیم اما نه تنها در فصل انتخابات و ایراد کار اینجاست که تنها در فصل انتخابات یاد این کار می‌افتیم و به همین دلیل دیگر کار ریشه دار و نتیجه بخش نیست و مخاطب هم می‌گوید فصل انتخابات یاد ما افتادند و اگر می‌خواهیم جبهه متحدی تشکیل دهیم تا پای انقلاب باشند این یک کار هیجانی و احساسی نیست.

وی ادامه داد: برای مثال اینکه افراد انقلابی باهم کاندید می‌شوند و مصلحت جبهه انقلاب را در نظر نمی‌گیرند راهکار این است که در طول سال‌ها روی جنبه‌های عقیدتی، اخلاقی، تهذیب نفس و از خودگذشتگی آن‌ها کار کنید تا مثل رزمنده دوران دفاع مقدس که جان را در کف دست می‌گرفت و داوطلبانه روی مین می‌رفت این فرد نیز به خاطر مصلحت جبهه انقلاب داوطلبانه کناره‌گیری کند و و این نیاز به کار مستمر فرهنگی دارد تا در جاهای مختلف خود را نشان دهد که یک عرصه آن فصل انتخابات یا عرصه دیگر آن تاثیرگذاری در مواقع بحران است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در جمع داخلی خود باید به گونه‌ای عمل کنیم که دچار رقابت‌های درون گروهی نشویم و تا حدی که بنده مطلع هستم ما به این مسئله دچار هستیم در حالی که اگر خدایی فکر و کار کنیم نباید دچار رقابت‌های ناسالم و درون گروهی شویم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: جهت دیگر این است که این تشکل‌ها و عناوین بیشتر برای ایجاد هیجان و شور و نشاط و داغ شدن تنور انتخابات است و لازمه آن این است که احزاب و جریان‌ها به میدان آمده و رقابت سالمی داشته باشند و مهم است که ما نسبت به مخالفان و جناح رقیب هم انصاف را رعایت کنیم چرا که طرفین نسبت به یکدیگر بدگویی می‌کنند و برای ناظر بیرونی شرایطی ترسیم می شود که انگار همه افراد فاسد هستند که در اینجا نظام آسیب می‌بیند و نتیجه آن سیاه‌نمایی نسبت به نظام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: به طور معمول بعد از فصل انتخابات رقابت انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت شود که ما از این فرهنگ برخوردار نبوده و یک کینه مستمر تا انتخابات بعدی باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از بزرگترها انتظار می‌رود که با عمل انقلابی گری را نشان دهند و برای انقلاب جاذبه ایجاد و نسل جوان را شیفته خود کنند آن هم جوانی که بر اثر کم کاری ما مبانی اعتقادی او تقویت نشده، مبانی فکری او درست شکل نگرفته و ارزش‌های اخلاقی را کمتر آموزش دیده و نمونه های آن را کمتر مشاهده کرده و وقتی ببیند جبهه موسوم به جبهه انقلاب هم تفاوتی با سایرین ندارد طبیعتا دل زده می‌شود و مهم است ما با عمل خود به مبانی اعتقادی صحه بگذاریم.

وی افزود: در فضای سیستان و بلوچستان با تنوع قومی و مذهبی مواجه بوده و در عین حال مردم نجیب، صبور و همراه انقلاب داریم و البته در آن طرف مرز نیز دشمن اردو زده و برای نفوذ و ایجاد ناامنی و مشکل در استان و کشور تلاش می‌کند و ما خط مقدم هستیم و به لحاظ شاخص‌های توسعه ذیل جدول قرار داریم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: با وجود همه این مسائل عموم مردم سیستان و بلوچستان پای انقلاب هستند و نمونه آن نیز میزان شرکت آن‌ها در انتخابات و رأی آنهاست‌.

وی اضافه کرد: سیاست نظام باید این باشد که هر قوم و مذهب حق خود را دریافت کند نه اینکه با تغییر دولت‌ها شرایط متغیر باشد و نظر مقام معظم رهبری نیز همین است به گونه‌ای که بنده در گذشته از ایشان سؤالی مطرح نموده و عرض کردم آیا برای رشد علمی، مدیریتی، اقتصادی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر است که ایشان بیان فرمودند: «خیر محدودیتی وجود ندارد» و این نکته مهم را متذکر شدند که باید به گونه‌ای عمل شود تا همه زیر چتر نماینده ولی‌فقیه باشند زیرا جایگاه نماینده ولی‌فقیه چنین چیزی را اقتضا می‌کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید از سوی حاکمیت ملتزم به حق باشیم و نگاه یکسان به همه اقوام و مذاهب داشته باشیم و از طرف دیگر اگر کسی بخواهد زیاده خواهی و موج سواری داشته باشد و به خاطر انتخابات باج داده شود خلاف عدل است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان مردم همراه هستند و دلیل این همراهی تفاوت روشن با قبل از انقلاب اسلامی است و مردم از برکات انقلاب آگاه هستند، اما چون محرومیت تاریخی داشته‌ایم و احیانا تنبلی و کم کاری هم صورت گرفته و حتی مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز پیگیری و اجرا نشده و سایر استان‌ها هم در طول این سال‌ها رشد و پیشرفت داشته‌اند ما همچنان عقب هستیم و دشمن نیز از این موضوع سوء استفاده می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در هشتم مهر سال گذشته اتفاقی ناگوار رخ داد و نحوه برخوردهای اولیه نیز نادرست و به مشکلات افزود که به تدریج کار مدیریت و با ورود مقام معظم رهبری و اعزام هیئت از سوی ایشان همراه شد به گونه‌ای که اگر یک گروه خاص حاضر به حل مشکلات بودند راه حل آن از همان روز اول و در مراحل بعدی ممکن بود اما گروهی منافع خود را در عدم حل مسئله، ماهی گرفتن از آب گل آلود و کاسبی با خون شهدا دیدند و لذا فضا را ملتهب کردند اما به لطف خداوند متعال مردم و بدنه اهل سنت حساب خود را از این گروه خاص جدا کردند چرا که اگر درصدی از مردم با این جریان همراهی می‌کردند فضای کنونی استان این گونه نبود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اضافه کرد: در حال حاضر ما این حجت را علیه این جریان خاص داریم که نظام اسلامی و مقام معظم رهبری در سطح عالی پای کار آمدند و اگر به دنبال حل بودند مسئله حل می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای کاهش چالش‌ها در میان افراد کاندید شده و هواداران باید حال و هوای دوران دفاع مقدس را داشته باشیم زیرا در آن دوران طرف داوطلبانه با سبقت گرفتن از دیگری جان خود را می‌دهد اما در حال حاضر ما سر پست و مقام بحث می‌کنیم و نکته بعد این است که ما باید در این فضا شایسته سالاری را جا بیندازیم تا افراد برای کاسبی به حمایت از کاندیداها نپردازند و بر شایسته سالاری ملتزم باشند.

در ابتدای این دیدار نورالدین قدیمی معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به بیان گزارشی از فعالیت‌های این شورا اشاره کرد و گفت: شورای ائتلاف تلاش می کند فعالیت‌های نیروهای انقلابی اثرگذار را منسجم و اثربخش‌تر کند و در حال حاضر در سطح کشور به این جریان انقلابی فراگیر، اعتمادی وجود دارد که باید با انجام فعالیت‌های مناسب به این اعتماد پاسخ داده شود.

وی افزود: ما برای ادامه مسیر روبه رشد انقلاب اسلامی و حضور نیروهای انقلابی در عرصه های قانونگذاری و مدیریت کشور، راهی و چاره ای جز حفظ وحدت در بین همه نیروهای انقلابی نداریم و شورای ائتلاف محلی است برای دور هم جمع شدن و یکی کردن انرژی های پراکنده همه جریان‌های انقلابی حتی با سلیقه‌های مختلف است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha