دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جلسه طلاب مهریز

حوزه/ دکتر دهقان گفت: لباس روحانیت برای ما مقدس است و احترام ویژه ای برای آن قائل هستیم و امیدواریم بتوانیم از قدرت نفوذ شما در مردم منطقه بهتر استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد دهقان بنادکی، فرماندار مهریز در جلسه طلاب و فضلای مهریزی مقیم قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، جنایات اسرائیل جنایتکار در غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: ما در ابتدای شروع کار در فرمانداری مهریز، به بررسی بخش های گوناگون پرداختیم تا با شناخت بهتر بتوانیم به انجام وظایف بپردازیم.

وی ابراز داشت: پس از بررسی ها، متوجه شدیم پروژه های نیمه کاره زیادی در مهریز وجود دارد و دستور دادیم هیچ پروژه جدیدی کلنگ نخورد و فقط پروژه های نیمه کاره به سرانجام برسد.

فرماندار مهریز خاطرنشان ساخت: متأسفانه یکی از نواقص در شهرستان مهریز، پروژه های فرهنگی بوده است که تقریبا صفر بوده و کار مناسبی انجام نشده بود؛ اما در این مسئله ورود پیدا کرده و بحمدالله کارهای خوبی شروع شده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در شهرستان مهریز، در مسائل فرهنگی ضعف داشتیم و تلاش کردیم اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد که یکی از آنان، ایجاد قرارگاه فرهنگی در شهرستان بوده است.

دکتر دهقان اظهار داشت: امروز نیازمند اتحاد، همدلی و رفاقت هستیم تا بتوانیم از مشکلاتی که در هر شهرستانی وجود دارد و در مهریز هم هست، رهایی پیدا نماییم.

وی ابراز داشت: فرماندار ردیف بودجه فرهنگی ندارد و در این زمینه در مضیقه هستیم؛ اما از جاهای مختلف، بودجه دریافت می کنیم تا بتوانیم در مسائل فرهنگی و هنری خرج نماییم.

فرماندار مهریز خاطرنشان ساخت: ما برای لباس روحانیت که برای ما مقدس است، احترام ویژه قائل هستیم و امیدواریم بتوانیم از قدرت نفوذ شما در مردم منطقه بهتر استفاده نماییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما احتیاج به نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما داریم و نظرات شما را با جان و دل پذیرا هستیم و خواهان کمک شما هستیم.

دکتر دهقان اظهار داشت: جشنواره های گوناگونی در مهریز برگزار می شود که برای همه آنان پیوست فرهنگی برنامه ریزی شده است.

وی ابراز داشت: امروز نیازمند حضور افراد انقلابی در وسط میدان هستیم و اگر میدان را خالی کنیم، افراد دیگری آن را پر خواهند کرد.

فرماندار مهریز در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا درباره مسائل فرهنگی شهرستان پاسخ داد.

لباس مقدس روحانیت برای ما محترم است/ نیازمند نظرات و همراهی طلاب و فضلا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدی احمدآبادی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما نباید عنوان یزدی بودن خود را فراموش کنیم؛ چراکه یزد، بزرگان بسیاری داشته و مردم بر روی آن حساب می کنند.

وی اظهار داشت: زمانی در نجف خدمت امام خمینی (ره) رسیده و درخواست موعظه از ایشان داشتم که اینگونه توصیه کردند: «انسان باید مفید مردم باشد؛ سعی کنید مفید مردم باشید».

این استاد اخلاق ابراز داشت: ما باید خود را، مردم را و وظیفه را شناخته و خدا، قرآن، دعا، همسایه را فراموش نکنیم؛ هیچ عذری پذیرفته نیست و این توان در ما وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی احمدآبادی خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم بسیار مهم است و باید برای این مسئله، تمام توان و تلاش خود را داشته باشیم.

وی بیان داشت: مرحوم سید کاظم یزدی از بزرگان یزد بوده که باید احوالات ایشان مطالعه شده و در مرحله عمل انجام دهیم.

این استاد اخلاق اظهار داشت: در خدمت به مردم، تفاوتی بین طلبه و غیرطلبه نیست و همه باید در این مسیر حرکت کنند و تلاش نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی احمدآبادی در پایان ابراز داشت: ما مورد عنایت حضرت حجت (عج) هستیم و نباید ایشان را فراموش کنیم.

لباس مقدس روحانیت برای ما محترم است/ نیازمند نظرات و همراهی طلاب و فضلا هستیم

حجت الاسلام دهقان، نماینده طلاب و فضلای مهریز نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: عمده دغدغه طلاب و فضلا، مباحث تبلیغی و فرهنگی است و مسئولان محترم باید پشتیبانی های لازم را از مبلغان داشته باشند تا بتوان در این مسیر به خوبی حرکت کرد.

وی ابراز داشت: فراهم سازی بستر تبلیغ در تفرجگاه ها برای مبلغان از گذشته شروع شده؛ اما انتظار داریم حمایت های لازم همچنان ادامه داشته باشد و شاهد حضور مستمر روحانیون و مبلغان باشیم.

نماینده طلاب مهریز خاطرنشان ساخت: مبلغان مهریزی مقیم قم آمادگی همکاری تبلیغی و فرهنگی با مسئولان شهرستان را دارند و نیازمند همکاری های بیشتر و بهتر هستیم.

مدیر گروه تبلیغی شهدای روحانی مهریز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های این گروه تبلیغی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha