شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شاهرخی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: جایگاه شهدا جایگاهی ممتاز و برجسته است و در این بین جایگاه شهدای دانش آموز نوجوان و جوان جایگاهی ویژه و ممتاز است‌.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در اجلاسیه هزار و ۱۰۰ شهید دانش آموز و معلم لرستان که در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه شرکت در یادواره های شهدا کسب حیات معنوی است، گفت: شهدا بندگی مخلصانه را یاد گرفتند و آن را به ما یاد دادند.

وی با بیان اینکه شهدا در میدان رزم و جهاد از جان خود گذشتند، بیان داشت: شهدا سبکبالانی بودند که از دنیای فانی گذشتند و به دنیای باقی شتافتند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ما امروز در فرش هستیم و شهدا در عرش هستند، اظهار کرد: شهدا با قطرات خون خود حدیث بندگی را به ما آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه لحظه شهادت شهید، لحظه آسودگی آن بزرگواران است، خاطرنشان کرد: لحظه شهادت شهدا لحظه آرامش است.

وی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا با تقدیم فرزندان خود به طبقه نیکوکاران پیوستند، ادامه داد: تقدیم شهدا به اسلام و انقلاب، پدران و مادران شهدا را به جایگاهی عظیم رساند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه جایگاه شهید بهشت رضوان است، افزود: جایگاه شهدا جایگاهی ممتاز و برجسته است و در این بین جایگاه شهدای دانش آموز نوجوان و جوان جایگاهی ویژه و ممتاز است‌.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: اگر شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و سایر سرداران شهید توانستند بر دشمنان غالب شوند به خاطر دلاورمردی های شهدای دانش آموز و سایر شهدای نوجوان و جوان بود.

وی با بیان اینکه ما مدیون خانواده های معزز شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده های شهدا در قبال صبر و شکیبایی خانواده های شهدای گرانقدر خدمتی ناچیز است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شهدای دانش آموز مظلومانه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شهدای دانش آموز بیگناه و مظلومانه در بمباران ناجوانمردانه رژیم بعثی در مدارس به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خطاب به دانش آموزان، فرهنگیان و خانوداه های شهدا بیان داشت: فرزندان شما با لبیک به ندای رهبر خود در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و شجاعانه و باغیرت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند.

وی با اشاره به اینکه عزت، شکوه و جلال روزافزون ایران اسلامی در سایه خون مطهر شهدا حاصل شده است، گفت: امروز ما هم باید پرچم کشور را مقتدرانه برای رسیدن به اهداف متعالی در دست بگیریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا راه ظلمات را باز کردند و ما را به نور و روشنایی متصل ساختند، خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی و باز شدن مسیر زیارت امام آزادگان جهان حسین بن علی(ع) مرهون خون مطهر شهدا و جانفشانی های رزمندگان این مرزوبوم است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخبی با ییان اینکه دانش آموزان امروز باید با بصیرت و استکبار ستیزی توطئه های جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنند، ادامه داد: دانش آموزان با غیرت، ولایتمداری و دشمن شناسی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی با اشاره با اینکه با نصرت خداوند و ایستادگی محور مقاومت جنایات ۷۰ ساله رژیم جعلی اسرائیل برچیده خواهد شد، گفت: اقدامات بی رحمانه و ناجوانمردانه رژیم غاصب اسرائیل نشانه نابودی رژیم کودک کش است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان باید گفتمان انقلاب اسلامی را جریان سازی کنند، افزود: دانش آموزان و معلمان باید باید با بصیرت و بینش گفتمان انقلاب اسلامی را در جهان تبلیغ،تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بستری را فراهم کند که نسلی مومن و انقلابی تربیت شود، اظهار کرد: امید می رود آموزش و پرورش و نهادهای دینی فرهنگی بتوانند سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل نوجوان و جوان جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha