پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت زیارت حضرت معصومه (س) را بخشی از زنجیره تمدن‌سازی آن حضرت دانست و گفت: زیارت به معنی سیاحت و گردشگری نیست؛ بلکه به معنی عرضه‌کردن خود به محضر حضرت معصومه (س) و سنجیدن شاکله شخصیتی، اعتقادات، اخلاق و اعمال خود با آن حضرت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران و اعضای سازمان بسیج شهرداری تهران که ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: باتوجه‌ به دشمنی دستگاه بنی‌عباس با خاندان اهل‌بیت (ع) و به شهادت رساندن پدر، برادر و برادرزاده حضرت معصومه (س) به دست آنان و همچنین به شهادت رسیدن بسیاری از همراهان حضرت به دستور دستگاه حاکم به شهادت رسیدن حضرت معصومه (س) را برای بسیاری از علما مسجل کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه (ع) در دو عرصه مهم نظامی و فرهنگی وظایفی را ایفا کردند، اظهار کرد: فعالیت اهل‌بیت (ع) در عرصه نظامی برای احقاق حق خود، اعتلای کلمه‌الله و زدودن آسیب‌ها از جامعه اسلامی تا زمان امام حسین (ع) ادامه داشت؛ ولی در عرصه فرهنگی فعالیتشان هیچگاه قطع نشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به فعالیت فرهنگی حضرت معصومه (س) ابراز کرد: فعالیت گسترده حضرت معصومه (س) در مدینه در عرصه فرهنگی از همان کودکی آغاز شد تا جایی که حتی پاسخ سؤالات افرادی که به خانه امام کاظم علیه‌السلام مراجعه می‌کردند را می‌دادند و پاسخ‌های ایشان مورد تأیید امام کاظم (ع) بود.

وی با اشاره به هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به مرو بعد از رسیدن نامه‌ای از سمت برادرشان علی بن موسی‌الرضا (ع) گفت: حضرت معصومه (س) بعد از آن نامه هجرت ماندگار و تاریخ‌ساز خود را شروع کردند و با اقداماتی که انجام دادند تمدن‌ساز شدند.

آیت‌الله سعیدی تمدن‌سازی را از رسالت‌های بزرگ انبیای الهی، اولیای خدا و فقها در عصر غیبت دانست و افزود: تمدن‌سازی حضرت معصومه (س) به‌گونه‌ای بود که شهر قم را به مرکزی برای حضور علما و دوستداران اهل‌بیت تبدیل کردند و علم از این شهر به سایر نقاط عالم منتشر می‌شود.

وی زیارت حضرت معصومه (س) را بخشی از زنجیره تمدن‌سازی آن حضرت دانست و گفت: زیارت به معنی سیاحت و گردشگری نیست؛ بلکه به معنی عرضه‌کردن خود به محضر حضرت معصومه (س) و سنجیدن شاکله شخصیتی، اعتقادات، اخلاق و اعمال خود با آن حضرت است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه مواضع اهل‌بیت در زیارت‌نامه‌های آنان بیان شده است، گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از جمله مواضع مهم اهل‌بیت است که ما نیز باید خود را با یان مواضع هماهنگ کنیم.

وی یکی از کارهای مهم شهرداری را تمدن‌سازی دانست و گفت: ما از خدا و قرآن دستور می‌گیریم و اگر چیزی در تمدن‌سازی و شهرسازی‌های ما خلاف دستورات شرع و قرآن باشد باید به همدیگر تذکر دهیم و آن را اصلاح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha