یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امروز تعدادی از هنرمندان تبریز به‌منظور اعلام‌ حمایت از مردم مظلوم و صبور غزه در خانه فرهنگ این شهر اجتماع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، امروز تعدادی از هنرمندان تبریز به‌منظور اعلام‌ حمایت از مردم مظلوم و صبور غزه در خانه فرهنگ این شهر اجتماع کردند.

حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این تجمع با تجلیل از ابراز همبستگی هنرمندان تبریزی با مردم فلسطین و حمایت آنان از ارزش‌های اسلامی و انسانی، به برش‌های کوتاهی از تاریخ تبریز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار باشد در دنیا از چند شهر مقاومت یاد کنیم و نام ببریم، بی‌شک یکی از مهمترین این شهرها تبریز است که مردمانش حاضر شدند خاک بخورند ولی وجبی خاک ندهند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: عالم دینی این شهر حاضر شد سر به دار بسپارد، ولی زیر بار ذلت نرود و جوانانش فرسنگ‌ها دورتر از شهر خود در سوسنگرد و خرمشهر و آبادان حماسه آفریدند و امروز نیز مردم مسلمان غزه، این شهر خواهر خوانده تبریز با همان فرهنگ مقاومت و در نهایت مظلومیت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند.

گلی، اظهار کرد: در مقابل رنج و محنت مردم غزه که در برخورداری از الزامات اولیه زندگی مانند غذا، برق و خدمات پزشکی و بهداشتی با محدودیت‌های فراوان مواجه شده‌اند، حداقل رسالت جامعه فرهنگ و هنر و رسانه انعکاس مظلومیت آنها با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف هنری است.

وی ابراز امیدواری کرد جنگ اخیر غزه با پیروزی مردم مظلوم فلسطین به پایان برسد.

هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب همچنین برای اعلام همدردی و همبستگی با مردم مظلوم غزه در نگارخانه میرعلی تبریزی گرد هم آمدند و به خلق آثاری با موضوع غزه و حمایت از این شهر و مردمانش پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha